25 de des. 2017

Montgarri i la Sèrra des Bandolèrs, 24/12/2017

Travessa de Beret a Montgarri (nit): Tuc des Bandolèrs 2306m i Tuc de Gurièr 2536m
Tuc de Gurièr, hem pujat i baixat pel llom que es veu en primer terme, a l'esquerra del cim (oest)
Al backdoor del Refugi de Montgarri, lluny del soroll de les motos de neu hi ha terreny salvatge i moltes valletes i cimets per esquiar, amb el desafiant Barlonguera que provoca més quan més a prop hi ets... anem-hi?

En Jordi i jo estem rebentats despés d'un gran dia flirtejant amb el Tuc dera Gerbosa, i ens reposem amb un berenar a Vielha... d'olla aranesa! Fem temps i arriba en Pep, que ve de dormir el solstici a una cabana del Luchonnais, i marxem junts cap a Beret.

A quarts de 7 del vespre, ben fosc, comencem a lliscar cap a Montgarri. Tot i el cansament del dia no ens fa mandra, casi és un regal pel plaer de recòrrer la muntanya de nit, esquiant a bona velocitat sota els estels i tornat a fer gana per un sopar que serà memorable, a la vora de la llar de foc, i ben regat amb aminoàcids del Montsant!

A la nit quedem sols al refugi i hem recuperat forces per un altra dia que preveiem intens, i que ho serà.

A quarts de 9 del matí seguim la Noguera Pallaresa en descens fins a una palanca a l'Arriu de Porquèr.   Recorrem uns plans en direcció nord sota l'imponent Tuc del Milh. Quan el barranc s'estreta hi entrem per recular poc després: està gelat i molt exposat. Els isards corren més amunt... girem totalment a l'oest i ens enfilem amb grampons primer i ganivetes després per uns pendents que ens porten al Tuc des Bandolèrs.

Seguim amb pells pel llom de la Sèrra de Bandolers fins prop del Tuc deth Cap dera Serra, el descens cap al nord està com un vidre i fem un descens per la solana per saltar la vall per sota el contrafort.

Encarem l'ascens al Tuc de Gurièr prenent un llom a l'oest del cim, on arribem amb grampons.

El descens és molt bo fins 2200m on decidim remuntar per recuperar el cami de pujada envitant el barranc de Porquèr.

La remuntada després a Beret és una barreja de penitència i satisfacció... ha estat un gran dia d'esquí-alpinisme!

Tuc des Bandolèrs 2306m i Tuc de Gurièr 2536m
+/- 1450, 5+21qm; PD+, S3-S4, ***; 6-7h

Pep, Jordi i Jaume

Bones traces i Bon Nadal!

jordi laparra ha dit...

Bon Nadal Cegesqui!
Gran esquiada prenadalenca! Fantàstic compartir amb vosaltres la muntanya!

Andrea o zenéize ha dit...

la millor manera de fer nadal, felicitats!

Molt bé! Fent boca per Nadal! Felicitats

Bona sortida per encarar el Nadal!!
Sou uns veritables cracks

Enhorabona!

Encara no m'he refet..., Montgarri sempre guarda racons per gaudir!!

Una bona manera de fer gana per Nadal ;-)
Esquiada diurna i nocturna ... no pareu! Després no hi haurà qui us segueixi.
Felicitats per la sortida!