14 de febr. 2017

Tossa Plana de Lles (2.916 m) en circular 11/02/2017

Estació de Lles   +/- 1000, S2

Durant la setmana el nostre objectiu va canviant cada cop que mirem la previsió fins al punt que el mateix dia - quan ens trobem a les 7 am i fem el darrer “check” a la meteo - encara el tornem a modificar. Veiem més visibilitat a la Cerdanya i ens decidim a fer una circular que havíem pensat algun cop.

Sortim de l’estació d’esquí nòrdic de Lles previ pagament dels 2,5€ (3,5€ si no estàs federat) per trepitjar recorregut de l’estació. Anem a buscar el torrent de l’Orri fins quasi arribar al mateix estany. En aquest punt ens orientem cap a nord buscant la línia de la carena i deixant les canals de l’Orri a la nostra esquerra fins el cim del Roc Blanc (2.752 m.). Només resta seguir l’ampla carena fins la cim (2.916 m.).

El descens el fem directe per l’itinerari “habitual” buscant la millor neu fins arribar al Pla de les Someres on continuem pel bosc fins trobar el refugi del Pradell. Ens queda només una plàcida passejada fins el cotxe seguint les pistes de l’estació.

Neu abundant fins al cim però molt ventada i transformada. S’han complert les previsions i el temps ens regala un matí molt acceptable amb grans vistes del Cadí.

Gaspar i Núria

Bona circular! Bones traces Gaspar i Núria!

Bona decisió, aquest any està molt transitada la Tossa!

Molt bé!!!! Moltes felicitats i ganes de veure-us!!!hi ha neu aquest any per la zona, visca!!!