7 de maig 2016

Pic de Perdius 2310m en travessa, 7/05/2016

(Pic des Perdrix 2310, Circ d'Aygue Longue, Vall d'Orgeix, Arièja, descens NO)

Itinerari bonic, intens i compromès! Una de les valls que ens amaga Orlú és la Vall d'Orgeix, ben orientada a nord, i tancada pel bonic Circ d'Aygue Longue. Una pista estreta però en bon estat s'enfila 7km des del poble d'Orgeix fins la cota 1402m,... una pista que els darrers anys ja havíem agafat per anar de descoberta al Pic de Canals, al de l'Home, Canràs... i avui tocava la Perdiu!

Des del Pic de Canals, a l'abril del 2012, vaig imaginar-me el descens que he fet avui (fletxa vermella):

I des del Pic de l'Homme, a l'abril de 2014, vaig veure que es podia pujar a la Perdiu per la seva cara Sud-Est, per tubs i pendent fort final. Avui ha estat molt bonic veure de "cara" el Coll de la Parade i la canal directe per on vam baixar llavors el Pic de l'Homme:

Coll de la Parade (dreta) i canal del Pic de l'Homme des del Coll d'Aygue Longue
Doncs això, satisfacció de veure que l'itinerari era possible i piles re-recarregades amb les dosis justes de bivac, de progressar sense neu (he calçat esquís a 1750m), de bellesa del recorregut, de solitud, d'esforç, de dificultat, i d'adrenalina en el descens. Gran dia!

Itinerari: +/-750m; ***, PD, S4; IGN 2249OT; 5h. Seguir la pista (GR, 7km des d'Orgeix). Majorment està asfaltada. Es passa per un seguit de cabanes, dos d'elles en bon estat (Cabane du Ressec de Bas, a 1250m; Cabane d'Agnelle Morto, a uns 1374m). A 1402m (km 7) hi ha un "parking" i el final de la pista oberta a turismes. Si hi ha neu es pot seguir pels prats, sinó millor agafar la pista en direcció S i després per un sender (marques grogues) per un bosc de faig (riba esquerra, oest) S'arriba a l'Orri de la Coume (aquí també arriben grans allaus que baixen de Coste Rébenc...). La vall es tanca força i en direcció S cal buscar un pas estret i dret d'uns 150m i una valleta amagada que ens porta cap al llac d'Aygue Longue. Des del llac, diagonal buscant el millor pas fins el Coll de Aygue Longue. Carena un xic exposada, que a l'Est es precipita a Merens, fins al Pic.

(el descens és la part ombrívola a la part inferior de la foto de l'esquerra, i el pic que es veu és el de Canals)

Per la baixada he descendit 10m cap al N fins a tobar una cubeta orientada a NO, amb un pas estret al mig i totalment oberta després. Són uns 300m de descens , foça drets a dalt (40º). Ja sota el Pic de Canals, passeig per comes vorejant el contrafort N del pic fins al prat de l'Orri de la Coume, on es retroba el camí de pujada.

Roger ha dit...

Bona feina Jaume, com sempre.
No passa del pròxim hivern que traiem el caparrot a l'Aigle longue.
Als pics petits hi ha la bona confitura.

Fins aviat

La satisfacció de les petites coses, segur que serà un dia que no oblidaràs en molt de temps!
A vegades no cal anar gaire lluny ni fer grans cims per tenir les màximes sensacions, felicitats, m'hagués agradat ser-hi!!

Molt bé, a aquest ritme ja imagino quin és el següent, potser ja a la propera temporada.. jeje. Força neu encara a la zona tenint en compte l'altitud. Felicitats !!

PIRINEO ARAGONES Y MONTAÑAS PARA PAJAROS LOCOS ha dit...

Buena elección Jaume. Fantástica ruta.