8 d’abr. 2012

Névache-Vallée de la Clarée-Mont Thabor - 31 de març-4 d’abril de 2012

Amalia A.,Nuria A., Carles P.

31 de març: Barcelona- Névache(1600m)-Refuge des Drayeres(2150m)
Desnivell: +400m
Dificultat: S2
Temps: 3h15m
Sortim de Barcelona cap a les 7 del matí de dissabte i després d’unes 8 hores i sota un esplèndid sol de primavera, arribem a Névache tot preguntant-nos: on és la neu? Deixem el cotxe als Chalets de Verney (1770m), 2km després de Névache, just abans d’on es tallada i, amb els esquís a l’esquena, enfilem per la pista asfaltada (NW) que porta al Refuge des Drayeres. Després d’una hora arribem a la zona de Fontcouberte i allà, a la fi, podem calçar esquís. Comença el nostre particular via crucis (es nota que és Setmana Santa) de posar i treure esquís, fins que un parell d’hores després arribem al refugi just a temps de degustar un saborós sopar (sopa indefinida i estofat de cabra seca amb cous-cous).. Al refugi, molt acollidor, ens trobem amb un grup d’Olot que volien fer el Thabor en travessa, però que davant la manca de neu a les cares sud, han decidit fer-lo anant i tornant al Drayeres. Casi ens animem a anar amb ells però al final, optem per un altre cim més directe.

1 d’abril: Refuge des Drayeres- Roche de la Gran Tempete(3002m)-Névache
Desnivell: +850m -1250m
Temps: 7h
Es desperta un dia de cel blau i sol espectacular. El regel nocturn ha fet la seva feina i cap a les 8 del matí sortim del refugi en dirección E cap al Col de Muandes. Creuem a la banda dreta del torrent i anem remuntant suaus lloms. Estem sols en la inmensitat d’aquesta ampla vall alpina!! Cap els 2500m ens desviem per la vall de la dreta i a uns 2900m, quan el cim ja és a tocar, la pendent está glaçada i hem de calçar ganivetes per arribar a la cresta. Des d’allà arribem al cim caminant en un moment. La vista és magnífica: d’una banda el Thabor (bastant pelat) i les valls de Vallon i Etroite, de l’altra es divisen imponents els Ecrins. Ens estem allà una bona estona gaudint del sol i del paisatge fins que, finalment, enllacem una bona baixada per neu canviant: dura, pols i primavera fins tornar al refugi Drayeres. Mengem una mica i, per tal de fer la botifarra de tornada al cotxe una mica més atractiva, ens fiquem per la dreta del riu Clarée i en una semi-encigalada, arribem a la zona de Laval. Des d’allà, el conegut via crucis ens condueix al cotxe. Arribem finalment a la Gîte de la Creux de Souches al poble de Névache-Haute Ville on ens espera una bona dutxa i un sopar de luxe (amanida amb pernil, tartiflette i natilles).

2 d’abril: Névache-Refugi Chardonnet(2230m)- Pic Ombiére(2832m)-Névache
Desnivell: +-1050m
Temps: 5h30
Avuí el dia es desperta una mica tapat i emboirat als cims, però confiats en el pronòstic de Meteofrance que anunciava sol i núvols, després d’un esplèndid esmorzar amb pa de poble, melmelada cassolana i suc de taronja natural, carreguem els trastos al cotxe i tornem al mateix pàrquing del dia anterior.
Devant el dessolador aspecte de les cares sud (la neu comença a 2500m o més), optem per carregar esquís uns vint minuts, novament Vallée de la Claree amunt fins el pont de Southere i enfilar pel bosc direcció S fins arribar al refugi de Chardonnet. El camí travessa el bosc de larix, ara sense fulles i es va obrint pas a prats amb casetes precioses fins arribar al refugi. Aquest, una construcció de fusta magnífica, presideix l’entrada a un ampli circ, amb moltes possibilitats entre les que triem el Pic Ombiére, que ens tenta devant nostre. El dia ha aguantat, tal com estava previst, i iniciem l’ascenció sota un sol abrassador seguint unes traces que pugen força dretes. Deixem a la dreta el camí que porta al Col du Chardonnet i, casi al cim, abandonem també a la dreta el Col du Raisin. Ultimes llaçades i arribem al cim amb esquís o els últims metres a peu.
Baixem pel mateix itinerari, amb neu pols ventada, crosta-pesada, i primavera. Arribem al refugi Chardonnet per fer unes cervesses i menjar una mica.. baixem pel camí de pujada i tornem a la Gîte on ens espera unes suculentes galtes i iogurt amb fruits del bosc.. Per llepar-se els dits!

3 d’abril: Névache – Refuge Buffere – Crete de l’Echaillon NW(2640m) – Névache
Desnivell: +-900m
Temps: 5h
S’aixeca el dia tapadot però no plou, fins i tot ullades de sol. Ens decidim per un altra vall més propera a Névache orientada també a Nord. Deixem el cotxe al parking del camí al Refuge Buffere. Només creuar el Pont du Rately calcem esquís tot seguint el camí al refugi, on arribem en 45min. (2040m). Una petita Chapelle i altres Chalets obren camí a la vall que s’enfila cap el Col du Buffere. Agafem aquesta vall i a 2160m girem a Est(esquerra) per uns lloms presidits al fons per la mole del Grand Aréa. La neu està crosta i a sota podrida, i ens enfonsem quan trenquem la crosta. Devant nostre tenim la Crete de l’Echaillon, escollim la punta més alta (punta Nord-Oest 2640m) on hi arribem amb els esquís als peus. A la baixada –com era d’esperar- la neu es la pitjor de tots els dies, i ens costa arribar al refugi…
Àpat de luxe al refugi, on tenen una carta amb una llarga varietat de cervesses, vins i xampanys. Tornem seguint el camí de pujada, la neu no està per baixar pels bosc com recomana la ressenya. Darrer sopar a la Gîte amb pasta i pilota de carn, i postre de gerds amb nata i brownie.

4 d’abril – Névache – Barcelona
Tornada amb cotxe a Barcelona en un dia plujós. Sembla que pel que respecta al temps hem tingut molta sort!
Malgrat la manca aparent de neu, hem gaudit força en un lloc plé de refugis encantadors i casetes i chapelles per tota arreu que evoquen époques i temps pretérits.
Segur que repetirem!
Bones traces!!

piulavideo-resum de tots el dies..

Cartografia: 3535 OT de IGN
Allotjaments: Refuge des Drayeres (CAF), Gîte Auberge Le Creux des Souches (Névache)

Westerns, spaghetti westerns i ara ...cegesqui westerns, mare meva! Pensava, pel 2:53, que eres el 'malo' de la peŀlícula però he acabat dubtant ;) i quin mèrit els secundaris! Ja es veu que fora de rodatge també us he posat les botes.. Bones traces!

l'escena del plàtan també ha estat bona....jajaja.... Carles, no sé pas a qui t'assembles!!! noies, molt bones actrius :)))
enhorabona per l'aventura viscuda! les imatges de baixada feien goig i ja m'hi veia!

Amàlia ha dit...

Bon muntatge Carles! I molt bons records! Moltes gràcies.

Montse ha dit...

Eps! Molt bona activitat... d'esquí, gastronòmica i també arts escnèniques!!

També estic d'acord que l'escena del plàtan és genial, la venjança de "l'assassinat" del primer dia... jajaja

Enhorabona per haver pogut aprofitar bons dies als Alps, aquest abril sembla que aniran ben escassos.

Gràcies.. la veritat és que la barreja esquí-video-gastronomia cada cop ens enganxa més! però la clau continua sent la neu, no ho oblidem..je,je,.. esta clar que del trio, jo era el lleig ! adivineu qui era el bo i el dolent ??? ;)) bones traces de primavera!

Hola Pistoleres; molt bé l'activitat i el vídeo, felicitats.