11 d’abr. 2012

Esquí en llibertat a la Vall de Boí

Amb les pistes d'esquí tancades i una oportuna nevada de primavera hem decidit quedar-nos a la Vall de Boí per fer esquí de muntanya, sobretot aquells cims i pales que la presó dels cables, telecadires i canons de neu han encotillat.

Dia 7 d'abril: comencem amb una pujada al Pic de la Pala del Ginebrell 2320m, per fer una baixada amb neu pols ja amb el sol escalfant-nos la closca. Seguidament emprenem la pujada cap al Coll de Roies i el Pic de Raspes Roies 2753m. El descens dels millors de la temporada al Pirineu amb neu pols. Per poder gaudir d'una mica més de descens, encara hem remuntat uns 200m. Total +/- 1270m de desnivell.

Dia 8 d'abril: fa vent i el dia pinta inestable, decidim fer un tomb a cavall entre la Vall de Boí i la Vall de Mayanet. Remuntem les pistes fins el Pas de Llebata 2436m, traiem pells i ens llencem per les pales que menen a la Vall de Manyanet, però la neu ja no és el que era i a mig descens tornem a posar pells en direcció Nord cap a la Serra de la Mina i travessar-la a cota 2200m per anar a buscar el Coll de Roies, per sota del Muntanyó. El descens encara el podem gaudir aprofitant les pales orientades al Nord. Total +/- 780m de desnivell.

Dia 9 d'abril: Canvi de xip total del temps, la previsió era de calma i sol arreu, i no van estar errats. Així que hem agafat (ben d'hora, ben d'hora) un taxi per endinsar-nos al Parc Nacional i Pujar el Bony Negre. El taxi ens ha deixat al Planell de Sant Esperit. Seguim el camí que s'inicia des del Planell cap a l'Est i que gira immediatament cap a Sud, sense perdre cota, per anar a cercar una petita presa que hi ha al barranc de Mussoles. Travessem la presa pel riu i remuntem el bosc fins a trobar uns planells, davant nostre, en direcció sud, tenim el Bony del Graller de 2643m. Ens calcem els esquís a la cota 1950m. Girem cap al Sud-Oest tot buscant el millor itinerari per enfilar-nos fins el coll del Bony Blanc 2626m, finalment enfilem la pala que ens porta al cim del Bony Negre 2720m. El descens el fem pel mateix itinerari, la neu de la pala del Bony Negre estava en males condicions, en canvi a partir del coll i fins al fons de la vall hem gaudit d'una excel.lent neu primavera. Total +/- 950m de desnivell.

Molt recomanable el nou Alberg de Taüll, acollidor i amb un espai per cuinar i fer estada.

Tornem contents a casa per l'activitat muntanyenca, pel triomf del Barça i l'empat del Madrit.

Manel C, Joan Manel C, Ignasi P i Ricard M
7-9 d'abril del 2012

Aquí teniu el vídeo de la sortida:

També trobareu més fotos a Pasdeguia

molt original i suggerent el vídeo! com deuríeu gaudir aquella baixada!

Montse ha dit...

El vídeo m'ha encantat, enhorabona Ricard i a tota la colla!! Imatges psicodèliques, música canyera, i un missatge de llibertat i amor incondicional per la neu que em sembla que compartim força gent...

Ara, el cas de l'estació de Boí-Taüll... desitjo que pugui tirar endavant perquè en depèn tota la comarca!

bo el vídeo, i vareu disfrutar d'allò més
felicitats a tots
una abraçada

Felicitats Ricard! Música i imatges molt ben engranades!