2 d’abr. 2012

Dificultat: ***, D S2-S3
Cartografia: 2148 OT de IGN

Pep M i Ricard M

La major part del recorregut l'hem fet seguint l'itinerari descrit a la Ressenya 37 de "Pirineos en esquis" de Faura i Longás i la ressenya de cegesquí del 2009. Però l'ascens al cim l'hem fet per una variant més dreta i "peculiar".

Dissabte sortim amb la calma cap a l’Arièja, tot aprofitant per delectar-nos amb un mega plat combinat a Puigcerdà. Arribats al poble d’Aston seguim la carretereta que ens porta a l’envasament de Riète, carreguem tot el material a l’esquena i amb l'esperança de trobar neu el més aviat possible, fem tot el camí fins el refugi a peu...

El refugi de Quioulès té 6 places està en bon estat, té xemeneia i graelles (hi havia llenya, sinó és fàcil agafar-la dels entorns), matalassos a l’altell.

Aprofitem la llar de foc per fer-nos una carn a la brasa i pa torrat...

L’endemà continuem l’itinerari direcció sud, resseguint la vall de la Coma del Seignac, just a l'entrada de la vall trobem la cabana de la Bela 1790m, que també té una petita part lliure per a tres places (amb fusta però sense matalassos). Remuntem la vall, que és molt planera, fins a la cota 2100m girem cap a O. Per anar a buscar els lloms de la carena del Pic de la Sal, l'itinerari de la ressenya continua el flanqueig cap a l'Oest per atacar el cim girant després cap a sud/sud-est o bé des de la Portella del Forn o bé per les pales amples que menen a l’avantcim O del Pic de Sal.

Nosaltres decidim pujar per les pales que menen directament al cim, sense fer el flanqueig, encarar les pales direcció sud es fa molt dret i decidim girar a l'esquerra (est) per pujar per una pala (darrer tram a peu) que mena a la carena 1603m. D'aquí, trams a peu i trams amb esquís resseguint la carena-aresta fins el cim del Pic de la Sal 2743m.

El descens el fem seguint la ressenya, anem a buscar l'avantcim i ens llencem per les pales tot gaudint d'una magnífica neu primavera.

Trobareu més fotos a Pasdeguia

Sergi ha dit...

Felicitats per la sortida.
A nosaltres s'ens va esguerrar per pluja i neu, el 2 de març, després d'haver carregat tot el material des de molt avall de la pista, sobre la cota 850!
Almenys vàrem trobar neu ja al pont que travessa el riu després del pas de la Crabe.

ai, ai, ai, PepM! com t'has deixat enredar!!! sort de les torrades del Hilton Quioulès. Abraçades!

Bonica sortida....que amb refu lliure encara la fa més especial!!!