2 de gen. 2012

Piulada dolçamargant de la Lauziere, 26 a 1/01/2012

no tot són flors i violes a les sortides de cegesqui
Alba, Martí, Toni, Laia, Alba R, Berta R, Núria, Carles, Marina, Joan Manuel, Manel,Ricard M,Pep, Roser, Fina, Anna, Xènia, Laura, Greg, Jordi, Montse, Ricard E, Pili, Aina, Joana, Bernat, Berta i Jaume

El vídeo del Carles:

En una setmana hem passat del gran bo a la gran nevada, rècord de molts anys a la zona, sobre la molta neu que ja hi havia, a la pluja del darrer dia... Moltes emocions amb boniques sortides el primer dia, culminades el segon dia amb el Grand Pic de la Lauziere, i un tercer dia més agredolç amb la lesió una cama del grup. I després més neu, i més neu, fins i tot massa com per no deixar-nos fer activitat. Tot plegat a la Savoia, al massís de la la Lauziere, en el poblet de Celliers, en un petit gran hotel on no sempre la dutxa era calenta però de menjar hem estat més que ben servits.

Dimarts 27/12/2011
Grand Plan 2127m
+/- 800m; F, S2, *; 3-4h amb la calma; calor i tempesta de cel blau, amb neu transformant-se.
De Celliers hem pres la vall de Bridan fins la cota 1600 on hem entrat al bosc en direcció N per enfilar-nos al llom, que per suaus pales ens porta a aquest cim ben arrodonit. Vistes en 360º a les possibilitats de la zona, amb l'omnipresent MontBlanc al nord. Bona baixada, alguns ben ràpida per pujar al migdia amb els nens a les pistes de Valmorel (connexió del poble mateix amb un teleou)

Les Frettes, Portes de Montmélian 2528m
+/-1200m; F, S2-S3,**; 4-5h
Sobre el mateix itinerari anterior fins la cota 1600m, part del grup ha fet l'excursió més llarga remuntant tota la Combe de Bridan fins el coll de les Portes de Montmélian, i després aresta N fins els cims de les Frettes.

Dimecres 28/12/2011
Grand Pic de la Lauziere 2829m
+/-1600m; PD+, S3, ***; 6-7h; Gran bo, amb neu pols a obagues, cares N, i cotes altes.
Coneixedors que és el darrer dia de bo, ens arrisquem amb la perla del massís. L'itinerari és llarg, variat i preciós!

De Celliers marxem amb esquís a Celliers-Dessus, i continuem una estona per la carretera colgada de neu que puja al Col de la Madeleine fins la cota 1550, on entrem a la Combe des Plans, paral·lela a la de Bridan, més al sud. Aquesta vall s'enfila amb més ganes i ens obre les portes a molts cims que seran per un altre any (el Rognolet, el Pointe de la Balme,...).
Cap els 1900m deixem el fons de vall per enfilar per pales nord en direcció al col de la Valette, Pas de la Balme i Col des Aiguillons, d'on ja veiem de front la suggerent gelera del Grand Pic. És ben agraïda de remuntar i arribem al final sense saber per on atacar al cim.
Per l'esquerra fallem, i acabem encertant la ruta seguint dos alpinistes locals que ens obren traça fins dalt per uns 100m d'aresta nevada, amb algun tram mixt i passos drets, sempre força exposats.

Dalt la satisfacció és màxima. La baixada memorable, i a alguns ens acaben falten cames...

Dijous 29/12/2011
Pointe de Glais-Rouge 2163m (cota 1950)
+/- 800m; F,S2-S3,*** (per la dificultat de trobar la sortida del bosc). Dia tapat, aclarint-se. Neu en general pesada, però amb algun tram de bosc on era pols.

El temps ha canviat, amb dia tapat i petita enfarinada. Baixem amb cotxes al poblet de Bonneval (1180m) per fer un itinerari de bosc i instrospecció... Aconseguim trobar el camí per sortir del bosc, però l'accés a les pales superiors està marcat per grans allaus de placa de fons, i acabem reculant. Baixada molt divertida fins que en Pep té una estrebada a la cama. Baixem com podem, sense el somriure dels primers viratges.
Al vespre cau la gran nevada i els següents dos dies no passem de fer séries pels volts del poble, el risc és 5.
La situació empitjora el matí de dissabte amb la pujada de temperatura i convertir-se la nevada en pluja.
Allotjament: Hôtel ** Le Grand Pic
Bibliografia:
"Toponeige Beaufortain-Lauziere" de Christophe Hagenmuller i André Dugit. Ed. Volopress
"52 Balades à skis autour d'Albertville" de Laurent Chardin. Ed. Didier Richard
"Ski de Randonnée - Savoie". Ed. Olizane

Per sort, bon ambient, bona teca, i bona revetlla, desitjant també molt bones traces pel 2012!

molt bonica la foto de grup!!! bon any nou a tothom!!!!

... la foto de grup,... i la resta ha estat una molt bona setmana, malgrat tot,.. bon any a tothom!

Amàlia ha dit...

Ostres, espero que no sigui res la lesió del Pep!
Felicitats per tot el que heu pogut aprofitar en tots els sentits, amistat, esqui, natura...
Desitjo a tothom que el 2012 sigui generos en aquest sentit.

Amàlia!! et vam trobar a faltaaaar!!!