7 de gen. 2012

Circular al Pic de Rosari (2608 m)

Val d'Aran, 7 de gener de 2012
5h30, +/- 948 m, S2, **

Sortim de l'Orri (1860, -5ºC) en direcció al Circ de Baciver gairebé entre multituds, diversos grups d'entre 6 i 10 persones seguim la mateixa direcció però amb objectius diversos. Un cop deixem enrere el bosc trobem una neu molt glaçada amb clapes de neu ventada.

Arribats al circ enfilem cap el Pic del Rosari remuntant la Collada dels Estanys del Rosari, a la pujada no posem ganivetes, el grup que ens precedeix ha deixat traces a la neu dura. Al coll calcem grampons i carreguem esquís fins el cim.

Iniciem el descens cap a l'estany de Gabarrea amb neu ventada prou bona, més avall neu dura i després comença l'esquí sobre gel, afortunadament trobem clapes de neu ventada en les que podem fer girs amb més seguretat.

En el darrer replà abans de l'estany (2200), ganyipem i posem pells i ganivetes per remuntar fins la Forqueta d'Àrreu. Cal superar un curt ressalt més pendent on hi trobem glaç de fusió en estat pur, la meitat del grup calça grampons i segueix així fins la Forqueta, la resta ho fa amb ganivetes i sense alces, per poder clavar la ganiveta sencera. Arribem plegats a la Forqueta (2400), alguns baixen pel costat oposat amb grampons, la resta posen esquís, la neu és com un vidre en la diagonal per retornar al circ de Baciver. Baixem una pala amb neu no tan dura i flanquegem en direcció a les traces de pujada. Descens fins a l'Orri per les traces amb neu tan trillada que es deixa esquiar prou bé.

Algú diu: La única neu dolenta és la que no hi és.

Montse, Neus, Blai, Kike, Bernat i Jordi G.

Bones traces, quan arribi la bona neu!

prenc nota de la reversionada dita "no hi ha neus bones ni dolentes, només bons i mals esquiadors", el mal temps no existeix, jaja!