10 de febr. 2011

Ventolau (2853m) i Campirme (2631m)

2ª sortida de cicle. 5 i 6 de febrer del 2011

Èxit de participació amb: Anna, Amàlia, Cesc, Joan, Jordi, Manuel (autor de les fotos), Paola, Roger, Roser, Toni R. i Toni N.

La sortida programada era al cim de Montarenyo però la manca de neu a les cotes mes baixes, i les poques ganes de carregar esquís a coll 3/4 o 1 h. ens fa desistir i obtem per pujar al Campirme com a aperitiu de dissabte i diumenge fem el Ventolau.

Tots dos cims amb molt bona neu, excepte el tram final del descens del Ventolau per la canal, que està molt pelat (ens obliga a treure els esquís els últims 100 metres). El temps ha estat excelent tot el cap de setmana amb molt sol i temperatures més pròpies del final de temporada.
Dissabte sortim de La Pleta del Prat a les 10 h. i fem el cim a la 1 h. sense cap problema i fem una bona baixada amb la neu quasi perfecte.

La Coincidència amb una cursa de raquetes ens ha deixat sense places a la Pleta del Prat i dormim al camping-refugi de les Bordes de Graus. El sopar i l'esmorçar son de bona qualitat i quantitat (per 12 i 6 € respectivament)
Diumenge a les 8,30 h. tornem a sortir de La Pleta cap el Ventolau per la ruta d'estiu. Sense problemes a part de la sifonada de 100 m. que cal fer al collet de la Coma del Forn. A les 12 fem el cim, gaudim de les vistes, descansem i mengem una mica per afrontar la baixada que realitzaem per la coma Videllera seguint el curs del "tubo" que porta directament a La Pleta. Acabem a les 2,30h.
Comentaris: Cesc
Fotos: Manuel Parrado

L'existència d'un cicle de sortides i la divulgació al bloc fomenta l'aparició de cares noves.

Felicitats per la iniciativa ¡¡

Ei!!! conec al Manuel (autor de les fotos),entre d'altres, felicitats, tots per la sortida