11 d’abr. 2022

Tuc deth Pishader (2538m) 10/4/2022

Ja feia dies que tenia ganes de pujar-hi. Hi hauré de tornar per la Vall de Ruda, que ha de ser completament diferent (cegesqui 1/2/2014). Deixo el cotxe a la cota 1640 i vaig seguint la pista ja que no hi ha prou neu per fer altra cosa. Cada vegada que et tornes a posar els esquis et preguntes si val la pena o te'ls hauràs de treure al cap d'un moment. El camí no comença a pujar de valent fins al cap de 4,5km passat el Pletiu Dera Montanheta. A partir d'aquí puja més de 600m amb 2,5km. Comença amb un bosc força espès i costerut però que es deixa fer anant amb compte.

El camí al sortir del bosc.

A partir de la cota 2000 el camí ja es fa més evident. És qüestió d'anar cap el Coth deth Tuc Gran de Sendrosa i abans d'arribar-hi, a la cota 2200 aprox. ens hem de desviar cap a l'ENE per anar a guanyar la carena a 200m del cim. Aquest darrer tram pot ser complicat segons l'estat de la neu, ja que és força pendent però avui es puja bé i es baixa d'allò més bé.

Arribada a la carena.

Vista del Tuc Gran de Sendrosa des del cim.
I més a la dreta...
El Montarto, La Salana i la taca blanca del Pujoalbo
lleugerament a la seva esquerra.

A disfrutar de la baixada i posar paciència en els 4,5km pràcticament plans del final amb la seva neu discontinua.
+/- 900m F/*/S3 (pel tram final). Neu primavera en molt bon estat. A la pista, calçar i descalçar o caminar fins el Plan des Banhs.

Bonica excursió poc repetida, tot i la penitència planera inicial... la solitud de després i bona esquiada segur que compensen!