12 d’abr. 2022

Pica d'Estats (3.143 m) per pinet (Arieja), 9 i 10 d'abril 2022. +1080 m primera jornada, +950 segona jornada

Aquest cap de setmana passat amb anat amb molta il.lusió a fer aquest gran cim que a alguns ens faltava fer-lo amb esquís.

Comencem desde el petit aparcament que hi ha en un marcat revolt a la dreta poc abans del poble de l'Artigue (cota 1.190 m). Haurem de caminar uns 3/4 d'hòra aproximadament, encara que el bonic bosc per on pujem ens fa distreure'ns de la feixuguesa de l'anar a peu carregats.

Serán 1080 mt de desnivell a guanyar fins al refugi de Pinet.

Pujant al refu ens nevisqueje una mica pero pecata minuta:

Arribats al refugi de Pinet resulte que no es per tirar cohets; semble ser que per no comprar llenya en aquest refugi no fan anar la estufa que hi ha al menjador, de manera que no hi ha cap font de calor allí, a part de nosaltres mateixos, amb lo que el fret tan al menjador com als dormitoris es d'impresió.

L'endemà pel matí la neu está bastant gelada, per lo que patíem per la baixada, sense sospitar la grata sorpresa que ens esperave més tard.

Més amunt la neu ja estave millor, en quan li donave el sol. La Pica al fons:

Arribem al coll Oest de la Pica d'Estats, pujant les últimes pales amb esforç

Com ere d'esperar, magnífiques vistes desde aquest cim que es el més alt de Catalunya.

A la baixada ja no quede res d'aquell gel antipátic, i s'ha convertit tot en una deliciosa neu primavera sobre la qual baixem rápidament amb suaus girs sobre aquesta neu a demanar per boca de tot esquiador. Visca la primavera!!!

Bònes vacances i molt bònes esquiades a tutti.

Hi vam ser: Manuel, Minerva, Arnau, Joana, Jordi, Cinto, Xavi P., Xavi A. i Rosa

Enhorabona, Rosa!!! A quina cota vau poder posar esquís?

Rosa Salas ha dit...

La cota exacta no la vam mirar. Ja dic, va ser aproximadament 45 min. o tirant una mica mes llarg 1h., pero de totes maneres penso que va valdre la pena, perque tot el descens desde la pica fins al refugi i més avall fins on vam puguer esquiar la neu va estar molt bòna

Sí, val la pena! Era curiositat....per veure com estava la cosa.....Amb els tempos no se sap mai....,45min teus potser són 2h meves :)