20 d’abr. 2022

Campbieil (3.173m) desde la estació d'esquí de Piau-Engaly, per la canal SW., +1740, S4

El cap de setmana passat, 16 i 17 d'abril, ens vam decidir a fer aquesta ruta que ere novedosa per a nosaltres. Tampoc vam trobar ningú més fent aquesta ascensió ni aquest cim, per lo que semble que es una ruta poc frecuentada. Ens va resultar gratificant canviar de zòna i també el marc escènic, amb grans tres mils a la vista com el Vignemale, el Mont Perdut i el Taillón, així com també el fet de realitzar una gran ascensió de 1.700 m de desnivell i comprobar que encara "funcionem".

Sortim del parking més alt de la estació d'esquí de Piau Engaly (cota 1.850) en direcció oest i en descens per pista. Després d'un breu descens, possem pells i seguim una estona per la riba dreta de la vall de Badet. Una estona més tard trobarem un pont per on hem de creuar al altra banda, i seguir pel fons de la vall per la riba esquerra fins aproximadament la cota 1.950, on girarem a la dreta per remuntar la pala que du al port de Campbieil (2.595).

Observem sobre la marxa que els allaus resultants de les últimes nevades de la setmana passada ja s'han descarregat.

Al port hem de treure pells der descendre uns 200-250 m, i llavors, a la dreta, ja veurem la canal que du al pic de Campbieil. Tornem a possar pells i desd'aquest punt veiem que una gran part de la canal es pot fer amb esquís. Aquí podem observar el Vignemale al fons, el cim més blanc cap a la dreta:

Aquesta canal está repleta de les restes de les gran allaus que han caigut fa pocs díes, gràcies a alguns díes de calor que ha fet, i ara semble que l'estat de la neu es bastant estable. Avui també será un día d'intensa calor, un típic día de primavera en que el sol ja brilla amb força i reververa a la neu creant un ambient de molta llum i vitalitat.

La pendent de la canal va augmentant a mesura que anem pujant. Les ganivetes, encara que la neu sigui tova, ajuden a mantindre la estabilitat i faciliten els girs.

Després de bastanta estona d'insistir amb els esquís, finalment em de passar als grampons degut al fort pendent (fins a uns 35º).

Finalment arrivem al collet superior a la capcelera de la canal.

Desd'allí a la esquerra en 5 minuts s'arribe al cim sud del Campbieil o Hourquette de Cap de Long o de Badet (3157), i en uns 15 minuts al cim principal de Campbieil (3173)

Vista del Vingemale, que avui ens acompanye durant una gran part del itinerari (foto amb tele):

El descens el fem per la mateixa ruta de pujada. La canal es trobe amb neu primavera i podem baixarla esquiant. La pendent es bastant forta pero no es exposada.

A la tornada cal remuntar el pot de Campbieil.

I arribats al port, amb lo que portem fet en el día d'avui, ve de gust uns moments de relax abans d'acometre l'ultim descens.

Track del itinerari:

En aquest llòc hem tingut neu desde el començament del itinerari. Encara ens quede un mes i mitj en que es poden fer una sèrie de sortides ben maques en zònes específiques, sense tan de gel com al hivern i gaudint de bòna neu cremeta. Val la pena també esquiar i gaudir de la muntanya nevada en aquesta época del any.
Que disfruteu, companys.

Vam ser: Manuel D. i Rosa S.

Bona activitat Rosa, deu n'hi do quina sortida! Sembla que encara hi queda neu i és un bon lloc per final de temporada. Gràcies per compartir-ho!

Rosa Salas ha dit...

No hi ha de qué Núria. Ara hai afegit el track Wikiloc del itinerari. Al final van sortir 1864 de desnivell. Crec que això es degut a que a la baixada desde el port de Campbieil a la anada, si en llòc de baixar fins al plá flanquejes per damunt d'unes roques, escurses una mica el desnivell.

I tant, que funciones! Hahaha!!! Magnífica activitat....ho mirarem ben mirat :)