1 de maig 2019

Pic de la Mina i Pic de Fontnegra, 28/4/2019

Arribem divendres al refugi de la Molina per fer una bona raclette en companyia excel·lent. Dissabte el dediquem a fer pràctiques de progressió en glacera i altres coses d'aquestes.... amb un gran mestre i uns catxondos de la vida! Al vespre ens assabentem que la carretera que connecta França-Andorra està tallada per una esllavissada, així que no podrem  entrar a Andorra com volíem. Decidim quedar-nos a la zona de Porté, amb una bona idea de l'Anna M que va fer fa uns anys, el Pic de les Valletes.....o el que sigui.

Sortim de l'aparcament de l'estació de Porté-Puymorens i anem seguint el telecadira de la Vinyola (ja fa dies que l'estació és tancada). Al principi costa engegar, perquè hi ha la típica boira i vent que sembla que hagi tornat l'hivern.....mans ben glaçades.... De seguida, s'escampa la boira, com l'Oriol ja em deia, i acaba fent un dia estupendo.....amb més calor de la que caldria :)

Decidim anar cap al Pic de la Mina, amb la idea de després anar a veure el pic de les Valletes.....però del pic seguim carenant i ens emocionem pujant al Pic de Fontnegra (2877 m) amb vistes a tota Andorra. També veiem el Nérassol! Desfem camí i gaudim del descens cap a l'estany de l'Orri de la Vinyola.

Portem tot el dia mirant si veiem l'Anna i companyia pujant per alguna de les canals del Pic de les Valletes.... Ens quedem amb les ganes de pujar-hi, segur que valen molt la pena! Ens queda pendent per a algun dia de menys calor.....i per anar-hi directament.... Tot i així, la volta que hem fet ens ha agradat moltíssim! Moltes possibilitats a la zona...

Sembla que encara hi ha força neu i allargarà la temporada. Molt bé l'escapada!