2 de des. 2018

Primera esquiada de temporada: Ulldeter-Núria-Ulldeter

Track de wikiloc:

25 Novembre 2018

Vam partir tard de les pistes d'esquí de Valter2000 (2162 m)(11:15h), i ens vam dirigir cap al Coll de la Marrana (2529 m).  Vam superar diferents partides de raquetistes i esquiadors, i vam arribar sense problemes 45 minuts més tard.  Pells fora i direcció al Coll de Tirapits.  Des del Coll de la Marrana impressionava les cornises que se veien de la nostra propera fita.

Els mals auguris se van confirmar just sota el coll.  Encara pitjor, la pala que vam pujar amb la sortida del CEGesqui-2018 estava congelada.  Per una altra banda veiem direcció nord un parell d'esquiadors que havien superat sense problemes el Coll del Portet (2735 m).  Una línia imaginaria ens va fer vore certa facilitat de connexió entre els dos colls.  Sense pensar-ho dues vegades vam pujar la pala nord-est (a la dreta de la Barraca de Tirapits) fins a arribar al Coll del Portet, davant del Pic de l'Infern, i vam comprovar que la connexió amb el Coll de Tirapits era una realitat.  Vam avançar esquiant per la cresta que divideix el Ripollès amb la Cerdanya fins que la neu dura i la sobreexposició al vuit va forçar-mos a posar-nos els grampons.  Passades les dificultats ens vam dirigir al Coll de Nou Creus (2795m) amb esquís, d'on vam començar a descendir fins a la Vall de Núria (16:20h).

Com tots els servicis eren tancats a la vall, vàrem baixar fins a Queralbs per anar a dormir a l'alberg la Farga.

26 Novembre 2018

Al dia següent vam començar a foquejar ben d'hora (8:30h) sense esmorzar des de la Vall de Núria (1954 m).  Totes els pendents eren pelades, i a cotes baixes hi havia mancança de neu.  Varem caminar sense esquís uns 200m per guanyar alçada i trobar la neu.  Vam superar diferents sectors de neu tova, pols, dura i gel.  A l'alçada del Cim de la Coma de Llispet (2553 m) vam tenir fortíssims cops de vent que va dificultar el nostre avançament.

Vam arribar a la Collada de Torreneules (2551 m) sense més problemes i dilacions (11:00h), ens vam treure les pells i baixarem fins al torrent de Coma de Vaca.  El riu no estava cobert amb neu, i els seus llindars eren completament pelats.  Guanyarem alçada per trobar neu i baixar fins a la Vall de Coma de Vaca (1995 m).

Saltant a l'altra banda del riu Freser, vam tornar ràpidament fins al Coll de la Marrana (2529 m) (14:40h), per baixar directament a la cafeteria de l'estació d'esquí i menjar alguna cosa decent per primera vegada en el dia.

Bones traces,
Javier Blanc i Albert Domingo

Mare meva! Déu n'hi do! A veure si neva més per les parts baixes!

quina gana Javier.....A veure si els rius es tapen de neu i faciliten les coses...
Berta

Javier ha dit...

Si, ha de fer mes fred. Si el fred no va a la muntanya, anirem nosaltres cap a muntanyes gelades! Dissabte cap els Alps!!!!!

Fedora Rigotti ha dit...

Salve,
Offerte di prestiti tra privati, veloci e affidabili
Sono una persona seria e onesta che concede prestiti che vanno da 3.000 a 500.000 euro a ogni persona che cerca un prestito di denaro per coprire un bisogno, saldare un debito, realizzare un progetto, riattivare la sua attività, un'altra preoccupazione. Ti chiedo di essere contattato direttamente con me.