9 de des. 2018

Cap al Coll de Noufonts i Pic de Noucreus 8/12/2018

Després de l'experiència de dijous 6, que vam intentar la Tossa d'Alp i vam acabar anant per pistes, ens vam quedar amb ganes de fer una sortida d'esquí de muntanya. La decisió era difícil: poca neu a arreu i a sobre començaven les ventades de nord... Vam trobar una piulada a esquidemuntanya.com que havien estat per la zona del Noucreus, amb neu acceptable, fins i tot pols (cap als llacs de Carançà) i  l'orientació també ens acompanyava, considerant el vent de Nord que bufaria. Ho parlem amb Mercè, i cap a Nuria i falta gent.

Intent de Coll del Noufonts i Pic Noucreus, +/- 920m de desnivell - 10 km.

Comencem a foquejar a les 10:30h des de la mateixa estació, amb neu dura.
La nostra intenció era enfilar cap el Coll de Noufonts, però la manca de neu i les poques ganes de carregar esquis a l'esquena, ens fa resseguir el torrent de Noucreus.

Direcció torrent de Noufonts.
Al torrent de Noucreus, la neu, malgrat les diverses clapes de gespa i roques, era continua. Ens manteníem protegides del vent, que es veia ja fort als cims i colls, a excepció d'algunes ràfegues.

Vistes del torrent del Noucreus
Per evitar fer una ruta d'anada i tornada, quan vam arribar a l'alçada del coll de Noucreus, ens platejem pujar-hi per reserguir la carena fins els peus de pic de la Fossa del Gegant. Veient que hi havia restes de traces i que la neu estava en bones condicions, comencem a pujar per la pala, amb ganivetes, per si de cas.
Veient el vent, vam optar per no fer el coll i flanquejar en direcció el pic de la Fossa del Gegant. Vam arribar fins a cota 2720m amb els esquis als peus, fins que es va acabar la neu.
Des de la pala d'accés al Coll de Noucreus, amb el torrent als peus i el Nuria, al fons
Els últims metres els vam fer per terreny descompost, amb els esquis a l'esquena, fins a cota 2770.
En aquests punt, el vent era ja molt fort, així que al peus del pic de la Fossa del Gegant, calcem esquis i baixem.
Les pales superiors, amb neu ventada i esquiable.
Les zones inferiors.... esqui de supervivència i de resseguir la neu. Tot i així, arribem al cremallera amb els esquis als peus.

Bon dia d'esquí de muntanya, amb improvisacions de rutes i pràctiques de tot tipus amb els esquís als peus: terreny pendent i terreny obligat per les roques. Divertit.

Bones traces

Mercè i Eli

Virus-free. www.avg.com

bona feina i actitut ;)
M'ha agradat el "Divertit" final, no em vull imaginar que diràs quan no faci vent i trobem neu pols, haha!

Divertit, entretingut, variat...progressió en neu dura, en neu-herba, en roca, amb esquís, amb grampons, amb ganivetes...i baixada molt bona a les primeres pales, i després de nou la varietat a cotes baixes...baixada per neu-herba, pel torrent... Una giornatta ben particolare, genial!! Molt bon dia d'esquí i de muntanya!

m'agraden els mano-mano....i si són femenins encara més!!! bon tàndem....us deuríeu pixar de riure :))))

No hase falta desir nada masss!
Coneguen una mica a les dues (molt mica)
Segur que us ho vàreu passar pipa!!! :-)