30 de gen. 2017

Quartiules (2.226 mts) - seguim per boscos 28/01/2017

Planes de Son   +/- 750, S2

Tot i que la previsió per dissabte és una mica incerta, les disponibilitats manen. Posem tots els elements a la coctelera (risc d’allaus, meteo, distàncies, etc.) i en surt un cim de difícil pronunciació: Quartiules. Som-hi, cap al Pallars hi falta gent.

Sortim de l’aparcament de les Planes de Son on hi ha un indicador que senyala la direcció del refugi  Pla de la Font, pel que hem de passar. Es tracta d’un recorregut traçat què va paral·lel a la riera del Tinter, ara amb neu abundant – els darrers centímetres caiguts el dia abans.

Passats uns primers plans amb poca vegetació, arribem a un bosc de pi negre que s’enfila de manera més dreta fins a trobar una gran clariana que creuem i tornem a pujar fins a trobar el refugi.

Mengem una mica  i fem a partir d’allà una petita circular que ens porta específicament al Pla de la Font, al coll i mirador de Foguéruix i després al Pic Quartiules, un cim secundari que tanca la vall d’Espot però que és un magnífic mirador dels Encantats, Cadí, Pic de l’Orri ... tot i que el dia està una mica tapat ;-(

Iniciem el descens tancant la circular fins al refugi i seguim la baixada en neu pols bastant humida ara pel mateix recorregut de pujada o en petita variant ja que ens encigalem una mica pel bosc. Intercalem en la baixada alguna acrobàcia que diria no figura en el manual d’esquí més ortodox ;-)  i arribem al punt de sortida sanes i estalvis.

Un recorregut més que recomanable que permet variants i enllaços amb altres itineraris de l’Alt Àneu. Després d’unes col·lectives, un duo també ens entra bé.

Raquel i Núria

Moooolt bé !!! Felicitats canyeres !!

Qué máquinas.
Dando ejemplo y poniendo el nivel de la salida (gracias)

Perfecte!!
Enhorabona a les dues!!!

roser ha dit...

Quina escapadeta més maca!!

felicitats!!!! dissabte ben aprofitat!

bosc!bosc!bosc! ganes...

Andrea o zenéize ha dit...

el refu de pla de la font..quins bons records de fa dos anys! felicitats!

Jordi G ha dit...

L'autosuficiència és la clau, o sigui que prova superada amb bona nota! I a sobre amb bona neu, què més voleu?