30 de gen. 2017

Pic del Coll de la Barra, Monturull, pic de la Colilla i Tossal Bovinar- zòna dels estany de la Pera 28-29 gener 2017

Aquest cap de setmana teníem previst un altre itinerari dintre del programa de sortides del cegesquí, que havíe de ser a la zòna de Formigal. No obstant, degut al alt perill d'allaus vam tenir que canvial per un altre a la zòna dels estanys de la Pera, a la Cerdanya, on s'hi troben una serie de cims de perfils suaus adequats per fer quan altres moltes zònes no son adients per fer activitat després de grans nevades. Ademés aquí gaudirem d'un entorn encisador, amb estanys i bosquets d'un marcat caire pirinenc.

El dissabte el día va estar mitj boirós, pero gràcies al acurat track que va portar el Francesc va estar un día d'activitat complerta avans d'anar al refugi del estanys de la Pera a pernoctar.

Desde la estació d'esquí nòrdic d'Aransa ens vam dirigir en direcció oest cap al coll del Cap de la Barra i vam pujar al cim del mateix nom, el pic del Coll de la Barra 2.631 mt.)

I a continuació vam proseguir cap al pic de Monturull (2.761 mt.)

Descens amb neu pols cap al refu, on passarem una agradable vetllada. El petit refugi dels estanys de la Pera ens lo van obrir per al nostre grup i dos persones més. Vam gaudir de bòn sopar i esmorçar.

L'endemá, tal com s'esperave, ens vam trobar amb un día ben bonic després del mal temps.

Deixem el idilic enclavament on es troba el refugi i ens anem enlairant en direcció al pic de la Colilla o dels Estanyons (2.834 mt.)

Pic de Perafita (2.752 )

Una mica de vent pujant al Colilla:

Dalt del cim:

Descens per supost amb neu pols, tornem a possar pells i anem cap al veí Tossal Bovinar (2.841)

Descens amb neu superpols extrasuau:

Gaudint els petits moments de contemplació entre una trepidant baixada i un altra:

Al fons ben nevada la serra del Cadí:

Continuem baixant en direcció sud, seguint el barranc i entre bosquet fins desembocar a la pista, que seguirem fins al refugi de Polineres. Després continuem també per pista en suau pujada cap al coll de la Pera, on traiem pells i desd'allí últim descens per la pista d'esquí nòrdic fins al parking.
Per possar un bòn punt i final a aquestos dos díes d'activitat fem un dinaret a Aransa, a can Fuxet, on ens refem del cansanci amb bòna cuina cerdanyenca.
Tot plegat el cap de setmana ens ha donat molt més del que esperavem, donat les condicions meteorológiques i d'allaus. La companyia ha estat magnífica i han quedat ganes de compartir més díes com aquestos.
Vam participar: Carles S, l'altre Carles, Berta, Javier, Alba F., l'altra Alba, Francesc P., Elena A. i jo mateixa Rosa S.
Fins sempre

La neu d'aquest cap de setmana difícilment s'oblida....relleus suaus i descensos brutals en bona companyia. Rosa, moltes gràcies per coordinar-nos!!!!

Francesc ha dit...

Ha estat un cap de setmana increïble! Només hi havia neu pols per totes parts.

Rosa Salas ha dit...

Gràcies a vosaltres que hi vau col.laborar. Vaig tornar molt contenta ahir a casa, amb els records de les grates experiencies compartides amb tots vosaltres.

Apa quin cap de setmana !!!

Felicitats per la sortida! Tots a la Cerdanya!!

Elena ha dit...

Bajada en paralelo y mano a mano de desde Tossal de Bovinar difícil de olvidar....brutal!