11 de febr. 2014

Portella del Forn (2573), Punta Ferreroles (2559), inaugurant el refugi de la Borda de Sorteny

Volíem anar a "inaugurar"el nou refugi guardat de la Borda de Sorteny obert tot just fa dos mesos, les previsions no eren les millors, però, ens van arriscar.
Les guardes, la Carme i la Nerea, molt bones anfitriones, ens vam tractar dallò més bé.
El menjador, és l'antiga borda i les habitacions es troben a l'annex nou, que els seu sostre és la nova terrassa. lavabos amplis i dormitoris i xic petits per 8. Com a la gran majoria dels refugis li manquen algun que altre prestatge a les lliteres i algun que altre penjador de paret, però de segur que s'anirà condicionant, mica en mica. Crec que tindran molt sort i bona acollida, Sort!!

Dissabte 8 -  Portella del Forn (2573) (+/- 600) F
la pujada a Andorra, la fem plovent, i al pàrquing del refugi, nevant, expectatives, poques...

Cap a les 4 de la tarda el sol ens ve a saludar i decidim sortir a estirar les cames, escollim pujar cap a la Portella de Forn, mentre el Jordi S. i jo ens arribem fins a la mateixa Portella, la darrera pala la neu és dura. la resta ja retorna cap el refugi.
El cel es torna a ennuvolar. La neu crosta de la baixada, es barreja amb el vent i la neu que torna a fer acte de presència.

Diumenge, 9 Punta Ferroreles (2559), (+/- 800) S2/S3 PD
S'ha d'aprofitar l'ullada de bon temps que dura fins el migdia, l'opció que escollim es propera. Baixem fins el riu tot just davant mateix del refugi per travessa el pont, enfilem direcció a llac de l'Estanyó, que deixarem a l'esquerra, girant a la dreta per anar a buscar la collada de Ferreroles, que ens dur a la carena de la punta Ferreroles. Seguim la carena, fins arriba a la portella de Ferreroles, d'aquí anem a buscar la canal que està sota mateix i que trobem una bona neu a la seva part alta i una mica crosta quan arribem a l'alçada del bosc i retornem al refugi.

Hi vam anar: Jordi, Luisa, Laura, Jordi S., Montse, Marta, Josep Maria, Joan, Vicenç, Teresa i Anna.

... alguns podrem explicar que allí hi havia una borda amb llar de foc i lliteres de ferro... i que hi repetíem i repetíem Quins records! Bones traces!!!

la llar de foc continua estant,...

Ernest ha dit...

... i les lliteres de ferro encara estan en el refugi lliure al pis de sota.
Vaig estar la setmana passada (en el guardat).
També vam trobar a faltar penjadors i prestatges, i així els hi vam dir. Si jo fos guarda en penjaria per tot arreu ;-)

Les dues guardes molt simpàtiques. Que duri!! :-)

fa temps que no vaig per Andorra.....quina nostàlgia!!!