12 de març 2013

Travessa pels Estanys de la Pera - 9 i 10/03/2013

Travessa Estació esquí Lles - Tossal Bovinar - Pic Colilla - Refugi Estanys de la Pera - Tossal de la Truita - Estació esquí Lles

Estació d'esquí de Lles (1968m) - Refugi del Pradell - Canal Coma Extremera - Tossal Bovinar (2842) - Pic de la Colilla (2835m) - Refugi del Llacs de la Pera (2335m) - Tossal de la Truita (2.752) - Font de Pollineres - Estació d'esquí de Lles (1968m). 9 i 10 de març 2013.

Ascens acumulat +/- 1510m. F/S2-S3 (S3/S4 Puntual sota Port Perafita). Estat de la neu: pols i pols transformada. Primavera a les parts baixes. Perill d'Allaus 2/3. Clima: Sol, núvols, pluja granulada, boira i una mica de fred als cims del Bovinar i Colilla.
Mapa: Tossa Plana. Puigpedrós ed. Alpina. Mapa Guia d'hivern.

Carlos, Visi, Xavi i Agus (Promoció del 2013)

Aquest cap de setmana fem la primera sortida d'esquí de muntanya després del curs d'iniciació realitzat als mesos de Gener i Febrer. Un cop revisades les previsions meteorològiques, i amb respecte per allò desconegut, optem per organitzar una ruta que alguns ja coneixem a la zona dels Estanys de la Pera.
Comencem la sortida el dissabte a les 8:30h des de davant del refugi de Cap del Rec i immediatament ens endinsem al bosc, on foquejem sobre 5cm de neu nova acabada de caure aquella mateixa matinada. Els arbres plens de neu ens acompanyen fins al refugi del Pradell (2.115m) on poc a poc van desapareixent fins que el paisatge blanc ens envolta just abans de pujar per la canal de la coma extremera fins a la collada Fonda.
Pujant la darrera de pala fins al cim del Tossal Bovinar (2.841m), un cop ja hem vorejat el cim per la dreta, ens entra una boira espessa que juntament amb la quantitat de neu a sota de les pells ens fa patir de debò per arribar fins al cim.
Cansats per la pujada, emboirats i caient una mica de neu granulada, carenem fins al Pic de la Colilla (2.834m) amb els esquís a l’esquena. Realment estem molt contents d’estar per sobre dels 2.800m amb els nostres esquis!!! Arribem a la Colilla gràcies al Gps i just al cim trobem el primer rastre de traces del dia! Ufff, amb la boira que hi ha, que a vegades desapareix i ens deixa veure la caiguda sota les cornises de la nostre dreta, s’agraeix veure restes del pas de l’home!
Baixem molt agrupats, amb molt bona neu però amb visibilitat molt reduïda... No havent baixat més de 100m la boira comença a obrir-se i podem gaudir d’una baixada molt maca!
Al refugi dels Llacs de la Pera (2.335m) ens acomiadem del Xavi que no es pot quedar a dormir i s’endinsa tot sol en una baixada fins a Lles. Un cop sabem que ha arribat sa i estalvi, gaudim d’un sopar espectacular, un esmorzar res a veure amb els típics dels refugis i d’un tracte amabilíssim per 29€ (Realment els nous guardes del Refugi, el Dani i la Genni, són encantadors!!!).
Bé, el diumenge, a les 8:30h, ja estem agafant aigua a la part alta del refugi i comencem l’ascensió al Tossal de la Truita (Pic del Perafita) de 2.752m. La pujada es fa molt fàcil amb la neu dura i amb un sol que comença a despertar a la nostre esquena.

La pujada fins al collet de Sant Vicenç la fem ordenada vigilant les cornises que tenien sobreacumulacions de neu sota el Pic del Sirvent.

Al Port del Perafita (2.570m) la Visi decideix guardar forces per la baixada i no pujar fins al cim que remuntem en uns 30 minuts.
Hem fet cim!!!

La baixada fins al Port del Perafita la fem amb molt bona neu ja que el sol la porta escalfant una horeta... Emocionats per la baixada ens despistem de la traça prevista i arribem fins al Port del Perafita, per on la baixada no és apte per nosaltres (el pendent és superior als 35º!!!) Ens toca remuntar uns 100 metres un altre vegada cap el Pic del Perafita i a partir d’aquí si que fem una baixada brutal fins als Llacs de la Pera! La primera pala es estreteta i amb un pendent aproximat de 35º però a partir d’aquí el pendent es suavitza i la neu estava increïble!

Al Refugi fem un refresc, recollim el sac i les quatre coses que havíem deixat per alleugerir la pujada i cap al cotxe, que encara ens quedaven més de 2 h de baixada entre el bosc i les pistes d’esquí de fons!

Bones Traces.
Agustí

Felicitats per auqesta primera travessa i piulada, de moltes! Enhorabona!

:DD gran sortida! (carlos).

txusso ha dit...

Nanos! quin bon plan. Llàstima no haver-hi estat. Abraçada i fins ben aviat,