5 de des. 2010

Vallée d’Oueil, Luchonnais
3h 30 min, +/- 800 m, S2, *

Visi, Jorge, Maria, Fede, Montse i Carles

Avui canvi radical de temps. L’entrada d’aire del sud-oest carregat d’humitat i l’efecte fogony (o vent d’Espanya com en diuen aquí) han fet pujar la temperatura i transformar la neu de freda i seca a humida i pesada en poques hores.

Per tal de protegir-nos al màxim del vent i la precipitació, ens desplacem fins a Bourg d’Oueil (1336 m), al Luchonnais (1h des de Vielha). Sortim des del mateix poble i calcem els esquís als peus de la petita estació d’esquí (2 remuntadors). Prenem el camí forestal per l’esquerre del barranc de Portet i remuntem la vall fins a un petit refugi metàl·lic (1873 m). El vent és fort i el cel és cobert de núvols amb formes curioses pel mateix vent. I la neu... avui també toca obrir traça fonda però és ben pesada. Seguim per pendents suaus i assolim el col de Louran (2001 m). Just aleshores es trenca una placa de vent sota el cim (orientació est) que provoca un allau de dimensions mitjanes i que es queda ben a prop de la nostra traça de pujada. La incidència ens indica que cal estar ben alerta amb les noves condicions de temps i neu que es presenten a partir d’avui. Arribem el cim i el vent es comporta per poder gaudir de les vistes excel·lents i fer alguna foto. Al nord i ben a prop el Mont Né, que deixem per una altra ocasió.

Fem el descens pel mateix itinerari amb atenció a la neu, no gens fàcil d’esquiar.

Ostres! Heu tret l'itinerari del llibre de balades del François Laurens? Suposo que heu pujat per on ell proposa baixar... Aquest llibre té bones indicacions (en aquest cas ja avisa de les allaus que baixen de la carena de Téchouède, potser prop de la que heu vist baixar vosaltres...

Carles ha dit...

Sí Jaume, ens agraden molt les seves propostes. Buscant sortides dins el llibre vam triar aquesta ressenya.
La Montse ja coneixia la vall d'haver-hi fet una cursa. La nostra intenció era fer-ne el descens nord fins l'Artiga Longa, i pujar al Mont Né per tornar per Peirahita. Però aquest cim era completament ventat i el temps no acompanyava. L'allau va caure de pocs metres sota el cim pel vessant est.
Hi tornarem, amb bones condicions la zona és ideal.
Felicitats per l'escapada alpina.