14 de des. 2009

Vacances al Tirol Austriac

05-12-2009 Viatge BCN - Munich - Aschau (Kitzbühel)

Per fi l'HIVERN ! Com s'ha fet esperar !

Sortim de BCN amb Spanair en tres grups, debut a la disponibilitat de vols, doncs hi ha poques places i és un destí bastant sol.licitat aquestes dates. (costa uns 180 euros contractant amb www.rumbo.es)
De Munich amb vehicle de lloguer fins a Aschau (1.45 - 2.00 hores) on hem llogat una casa per a tots. (132 euros per persona /setmana + taxes (1 euro per persona /dia ) )

Aschau és un nucli de poques cases i una esglèsia al fons de la vall de Spertental., de fet la carretera mor a uns pocs centenars de metres de la nostra casa. Molt tranquil, envoltat de muntanyes i cobert de neu , resulta encantador.
06-12-2009 Stubaital. Ascensió al Pfaffenjoch (3213 m) desde la part superior de l'estació Stubai Gletscher .
Desnivells. Pujada 600 metres / Baixada 2000 metres
Dificultat. S2 / S3. Un canvi de pells
Qualitat de la neu: Pols a la part superior i neu pols trepitjada en el tram coincident amb les pistes

Sortida de prospecció. Decidim assegurar el tret i anem a fer una ascensió en alçada a la Stubaital. Sortida una mica estressada doncs el lloc està lluny i hi ha bastant transit (és diumenge). Tot i axí, quan per fi deixem el domini de l'estació, el massís de l'Stubai es mostra amb tot el seu encant i duresa : és un paisatge de glaceres, arestes, una neu de somni, molt fred i sovint vent.

Arribem al Pffafenjoch on decidim acabar la pujada. El Zückerhuttl quedarà per un altre dia, doncs es fa tard i comença a nevar.

La baixada per la glacera amb una neu pols molt seca fou memorable, i la part comuna amb les pistes es va fer massa llarga sent com som uns adictes a la neu verge.

07-12-2009. Zillertal. Ascensió al Gilfert (2506 m) des de Hochfügen
Desnivells. Pujada 1030 metres / Baixada 1030 metres
Dificultat. S2 / S3.
Qualitat de la neu: Neu pols. (un tram coincident amb pistes a la part inferior)

Itinerari amb encant doncs és variat i circular: sortim de l'estació d'esquí de Hochfügen (1474 m) fins a unes cases (Lamark-Hochleger 1985 m). D'aquí tombem a la dreta i remontem la vall evident fins un coll. D'aquí, com tants altres itineraris al Tirol, remuntem l'aresta fins el Spitzlahn i prosseguim amb alguna pujada i baixada amb els esquís als peus fins el cim.

Baixada: Desfem uns doscents metres i trenquem a l'esquerra per un llom a l'Est a peu fins un coll evident.
Tornem a calçar esquís i baixem disfrutant per una valleta sobre neu pols abundant.

Buf, buf. Hem estat:

08-12-2009. Zillertal. Ascensió al Sonntagsköpfl (2224 m) des de Hochfügen
Desnivells. Pujada 850 metres / Baixada 850 metres
Dificultat. S2 / S3. Un canvi de pells
Qualitat de la neu: Neu pols recent.

La nit ha estat moguda: ha nevat i continua nevant. Alguns aprofiten per prendre un dia de descans i altres disfruten de la família. Acomiadem a la Berta i en Bernat que tornen a BCN

Els que quedem en actiu ens decidim a tornar a Hochfügen. Aquesta vegada deixem el vehicle a Fügen i agafem el Skibus (gratuit) equipat amb gruixudes cadenes per arribar a l'estació.

Sota una persistent nevada enfilem la pista que porta a la cara nord del nostre objectiu. Poc a poc el dia deixa de ser tant desfavorable: ha deixat de nevar i la visibilitat millora molt.
Aprofitem els coneixements d'en Guillem en el tema d'allaus per traçar un itinerari el més segur possible sobre aquesta massa de neu magnífica recent caiguda. A la pujada en Guillem ens mostra amb interès les plaques de vent formades recentment i procurem evitar-les curosament.

Els primers metres de baixada els ferem amb precaucions doncs havia poca visibilitat però enseguida la cosa millora i ens llencem a disfrutar a fons d'aquest regal del cel.

Memorable, un regal. Hem estat:

Gregory V. , Guillem A i Xavier M

09-12-2009. Zillertal. Ascensió al Seespitze (2360 m) . Itinerari circular
Desnivells. Pujada 1200 metres / Baixada 1200 metres
Dificultat. S2 . Una remuntada per bosc amb els esquís a l'esquena
Qualitat de la neu: Neu pols ****

L'itinerari descrit, fruit en realitat d'una errada inicial, va esdevenir finalment un itinerari variat, en un entorn molt salvatge i això sí, exposat als allaus dels vessants nord del Brandberger Kolm (2700 m)

Sortim de la Kühle Rast (1191 m) en l'accés al Gerlos Pass i prosseguim fins a la Untere Schwarzchalm . Aquí ens adonem del nostre error. Amb les preses no hem agafat la desviació a la dreta del principi de la pista. Descalzem esquís i remontem uns vint minuts a peu per un bosc molt dret (fàcil però cansat). Felicitats per als que varen optar des del primer moment per aquesta opció. La vall s'obre i esdevé magnífica, molt alpina i salvatge. Poc abans d'arribar al Brandberger Joch, en Jaume, en Joan Manel, el Guillem i la Rosa, que volen aquest dia a BCN, ens dieuen adeu per no perdre el vol. Per a ells va aquesta ascensió.

Una mica amoïnats per no poder fer cim amb els companys prosseguim fins el Seespitze (2360 m).

Baixada: Es desenvolupa per una vall ben orientada i per tant una veritable nevera. La neu és abundant i excel.lent.

10-12-2009. Alps de Kitzbühel. Exploració de la vall de Kelchsau
Desnivells. Pujada 800 metres / Baixada 800 metres
Dificultat. S2
Qualitat de la neu: Neu pols una mica pesada

Desde la Gasthof Wegscheld (1144 m) remuntem fins a la Bamberger Hütte i d'aquí remuntem la vall en direcció al Salzachgeier (2466 m) però ho deixem córrer: la quantitat de neu és justeta, ens agafa la boira, la temperatura és una mica alta i comença a nevar.

Baixada: Descens prescindible sobre una neu tractable però que està patint la pujada de la temperatura.

Josep Lluis L i Xavier M

11-12-2009. Wattental. Ascensió al Krovenspitze (2650 m) des de LagenWaldren (1410 m)
Desnivells. 1240 m
Dificultat. S2 /S3
Qualitat de la neu: Neu pols una mica pesada

Mentre ens equipem a l'aparcament de les instalacions militars anexes apareix un esquiador de muntanya amb el seu vehicle i aprofitem per preguntar-li algun detall de la sortida.

Poc després, l'home s'acaba d'equipar i ve directament cap a nosaltres i s'atura davant nostre: dret com un pal, cabell curt, pantalons verd fosc i esquís també verds. Ens guaita de dalt a baix i ens indica que ens espera: és evident que ens han reclutat d l'exèrcit austríac.
Es posa al davant i marca un ritme ràpid, molt viu, segurament estem practicant com fugir del foc enemic. Quan, vint llargs minuts més tard s'atura per treure's roba, li pregunto com es diu amb el meu precari alemany: 'Charlie' contesta. Ja sabem com es diu el nostre Kommandant. Més amunt es mostra molt amable : ens alternem obrint traça i s'ofereix a fer-nos fotos. Ens deixa a les cases de Hochlager (2067 m) doncs avui ha de ser a Innsbruck poc més tard.

Nosaltres prosseguim. Hi ha boira, fa vent i neva lleugerament. Ens aturem dos vegades per interpretar el plànol i consensuar el nostre itinerari que acabem encertant. Descalcem els esquís amb més boira, mes fred i més vent al coll (2450 m).
Continuem per l'aresta final, superem una cornisa i uauh! la creu del cim!.

Baixada: recollim els esquís i fem una baixada molt controlada procurant no separar-nos. Progressivament la visibilitat millora i aconsseguim fer alguns bells viratges per unes amplies pales. Llàstima d'alguna pedra.

Avui ens ho han posat difícil

Gregory V, Josep Lluis L i Xavier M

12-12-2009. Weertal. Ascensió al Rosslaufspitze (2248 m) des de Innerst (1283 m)
Desnivells. 1000 m
Dificultat. S2 /S3
Qualitat de la neu: Neu pols seca acabada de posar

Durant la nit ha estat nevant. La cota de neu ha baixat i avui es lleva gris i boirós.
Decidim explorar la Weertal als Alps de Tuxer i ens trobem finalment amb un paratge excel.lent per a l'esquí de muntanya: cims arrodonits, pendents suaus i base d'herba.
Amb dificultats per el glaç a la carretera arribem a Innerst.Comencem a caminar i poc a poc la visibilitat millora molt: el dia s'ha aixecat. Així, com un regal, finalment arribem al cim i ens regalem amb un descens disfrutador: neu abundant acabada de posar: primer pales amples, després bosc i finalment pista.

Un bon punt final per a les ascensions i descensos d'aquesta molt intensa setmana.

Gregory V, Josep Lluis L i Xavier M

Greg Van Hoof ha dit...

Gracias Xavier. Mis fotos estan aqui http://www.flickr.com/photos/gregvanhoof/collections/72157623000965392/

booona piulada Xavier! Per cert que els vols a Munich es poden trobar a 90 euros si fas la tornada entre setmana... amb la de coses que ens han quedat pendents, haurem de tornar-hi

Guillem A ha dit...

Molt bona piulada, i quines bones condicions que us vau trobar!!!I tant que queda fato per fer a aquella zona...