3 de maig 2009

Pic de Sarrasi 2213m - 3/05/2009

6 mesos després...
Després del Pic de Girantes de dissabte, provo sort a 5' de la Gîte. Igual que ahir poso esquís a peu de cotxe... no està mal per ser al maig!

+/-720m; F (però exposat en algun tram de la carena i la darrera pala), S3; 3h en total; track GPS wikiloc.
(Pic de Sarrasi, a l'esquerra; i Pic d'Endron, al centre; des de Goulier)

Llegim el que ens interessa... i quan vaig mirar la piulada del desembre d'aquest pic em vaig saltar lo de "pala exposada... pendents de 35º"). M'hi he trobat massa d'hora per girar cua (el sol encara no havia escalfat la pala per on m'havia enfilat) i anar cap amunt m'ha fet suar de valent: una crosta de 4 dits per un pendent dret i exposat i un descens fins als 1900m amb grampons... Ja a pistes la neu encara era dura i ràpida per oblidar el patiment de la pujada.
(Pic d'Endron des del cim de Sarrasi)

Es puja per les pistes (2 arrossegadors...) fins la cota 1600 o 1700m on es gira a l'O per anar a buscar la carena NO que baixa del cim, amb algun ressalt de 30-35º que es pot evitar per les pales que miren al Pic d'Endron. Descens pel mateix itinerari; per la carena NE cap al Pic Garbié de Bresoul; o directe per la cara N si la neu és estable (35º -200m). La Crete de Sarrasi que enllaça amb el Pic d'Endron es veu molt entretinguda i penjada.
(les allaus dels darrers dies feien difícil trobar un pas per accedir a la carena)

Copio les dades d'accés de la piulada de pasdeguia, d'on he tret la idea i l'allotjament, gràcies!:
Accés: Accedim a Ax-Les-Thermes i seguim per la N.20-E9 fins a Tarascon-sur-Ariège, anar cap a Vicdessos per la D.8, abans d'entrar al poble la D.208 cap a Goulier i des d'aquí fins l'estació d'esquí de Goulier-Endron.
Allotjament: Les Relais d'Endron, a 5' de les pistes.
Bones traces!