7 d’abr. 2009

Pic del Portarró i Pic del Contraix des d'Aigüestortes

Dissabte 4 d'abril Pic del Portarró (2.736m)
Components: Joan Manuel Clavero i Manel Borrell
Dificultat: **, S3

Aprofitant que els taxis et pugen fins a Aigüestortes, ens presentem a les 9 en punt a la placeta de Boí des d'on surten però ens hem d'esperar 1h perquè som els únics. Sortim finalment amb els esquís a l'esquena a 3/4 d'11 i com que la neu és força discontínua no en els posem fins als plans d'Aiguadassi a 1900m. Passem pel refugi a deixar 2 cosetes i anem cap al Portarró d'Espot amb la intenció inicial de fer l'Agulla del Portarró però finalment tirem cap al cim del Portarró, més proper i amb més neu, ja que la pala de l'Agulla tenia alguns rocs. Gran descens per una neu a mig transformar corresponent al 15-20 cm que han caigut aquesta setmana i que trobem a partir dels 2.500m La resta neu primavera completament transformada.
Baixem al refugi de l'Estany Llong on arriba just abans de sopar el Jordi Guti i restaurem forces amb un sopar abundant.

Diumenge 5 d'abril Pic de Contraix (2.958m) i descens per la vall Sarradé
Components:Joan Manuel Clavero, Jordi Guti i Manel Borrell
Dificultat: **, S3
Fotos: Jordi Guti
Sortim amb les primeres llums baixant fins als Plans d'Aiguadassi per prendre el camí de la vall de Contraix, on ens hem de treure els esquís durant 10 minuts a l'entrada de la vall. Pujada forta fins al llac amb neu dureta i des d'aquí ja es veu el coll de Sarradé per on hem de pujar:

Arribem al coll amb esquís als peus i els deixem per pujar a peu per un terreny fàcil fins al cim:

Un cop al cim comença a arribar gent que han pujat directament des del coll de Contraix, un itinerari més directe però una mica més complicat (mixte):

Pel descens, i després de parlar-ho una estona, finalment decidim provar la vall de Sarradé que es veu fàcil però amb poca neu a la part de dalt. Al final la baixada resulta fàcil amb esquís fins a l'estany de Sarradé i forcem la baixada amb esquís una mica més avall fins que no hi ha més neu al voltant de la cota 2.000. La baixada final fins al la pista amb els esquís a l'esquena és una mica envitricollada perquè el camí és força perdedor. Des de la cova de Sarradé se segueix un camí molt marcat fins que desapareix. Aleshores cal baixar per dins del bosc cap al torrent i seguir-lo per la seva vora esquerra fins que trobem el final de la pista a la cota 1.770m.
Manel

Jordi G ha dit...

Bona piulada, Manel.

Jo no la vaig trobar envitricollada...més que res perque mai havia sentit aquest mot. No hi ha com sortir amb pirineistes cults per fer cultureta.

Per cert, les fotos són meves, espero que us agradin.

Jordi, sí que són maques les fotos... i he parlat amb en JoanManuel i ja m'ha dit que us vau resistir bastant a baixar per l'embullada vall de Sarradé ;)