11 d’abr. 2009

Grand Pic de Péterneille (2764 m)

Vallée de Marcadau – 09/04/2009

Entre la nevada de dimarts (07/04/09) i l’episodi de nevades actual, aprofitem la finestra de bon temps del dijous per ascendir a un dels cims que tanquen pel sud la bonica vall de Marcadau.

Sortim de Pont d’Espagne (1460 m) dimecres a la tarda per fer l’aproximació al Refugi Wallon (1865 m). Un dels guardes, que també es dirigeix al refugi, ens comenta que han caigut uns 40 cm. Durant la tarda, els núvols es van trencant i el cel es va aclarint. Per l’augment notable de la temperatura, els arbres es descarreguen de la neu, ja ben humida, i en les vessants més pendents, observem nombrosos allaus recents de neu humida. Al Refugi Wallon, la nit queda ben serena i anem a dormir amb el pronòstic per l’endemà d’una iso-0 a 2800m...

A les 7:00h esmorzar i a les 8:00h sortim del refugi Wallon. L’ambient és fresc, i amb el primer contacte amb els esquís i la neu, ens adonem que haurem d’obrir traça per una crosta terrible de 4 dits. L’itinerari (recomanació del guarda Tristan) és ben directe. Creuem el pont i guanyem alçada per les pales a N fins a un collet visible des del refugi. Girem a l’E fins al punt 2175 m (del mapa IGN) i seguim pel llom cap a S fins topar amb el Pic de l’Affront. El voregem per l’E cap al coll a 2521m i seguim per pendents fàcils fins a la base de la bretxa immediatament a l’E del cim. Fem uns marrecs per una darrera pala més pendent amb neu pols (finalment!) fins a la bretxa i guanyem el cim a peu per l’aresta.

El descens el fem pels Laguets Arrouys i una pala obligada cap a La Badéte fins trobar la vall d’Arratille.

Aproximació: 2h15min

Ascens: 3h30min

Descens: 1h30min

** / S2 i S3 (pala sota la bretxa i pala de La Badéte)

Grampons a l’aresta.

Carles i Montse

Nel ha dit...

Carles, com sempre unes fotos magnífiques. A la foto on surt la Montse al cim es veu la bonica pala del cim que et vaig comentar que havíem pujat durant la travessia des d'Ouletes de Gauba.

totalment d'acord....fotos molt intenses! gran bo :))

Carles ha dit...

Aquest cop les fotos son tan meves com de la Montse. Mèrit compartit.

Marcadau és un lloc privilegiat per esquiar. Son tants els cims a fer! Sí Manel, l'Alphonse Meillon és el que més ganes tenia de fer, però hauré de seguir esperant. L'any que vé hi tornarem.