1 d’abr. 2007

Piulada - la "finestra" a Camporells 31-03 i 1-04-2007

Petit Peric 2690 i Pic de Mortiers 2605m amb descens per la Peira Escrita i Vall de la Galba.
Participants: Rafa M., Jordi L., Manel C., Berta A. i Jaume J.

Buscàvem la "finestra" de bon temps... i l'hem trobada però amb la persiana mig baixada i molta corrent d'aire!

Dissabte de matinada res pinta bé: plou des de Barcelona, i a Puigcerdà mentre esmorzem es posa a nevar... Tenim reserva al refugi de Camporrells i continuem el viatge allunyant-nos de les nuvolades que venen del sud.

Aprofitant els remuntadors de Formigueres (7euros) pugem a la Serra de Mauri i fem la curta aproximació cap el refugi. Aquesta zona està molt bé de neu, però amb força plaques a cares E i SE. El guarda ens desaconsella el Puig de la Portella Gran i el Pic de l'Home Mort i decidim enfilar-nos al Petit Peric per l'aresta. El descens per la cara S el disfrutem amb molt bona neu i ens felicitem del nivell d'esquí excel·lent del Rafa que s'ha deixat encigalar pels de cegesqui...

Per la tarda fem allò que s'ha de fer i que sempre ens fa mandra: pràctiques d'ARVA (amb bons resultats!). També fem gana i sed: cerveses, un Trepat de la Conca de Barberà i un bon vespre de refugi en molt bona cia.

Diumenge les nuvolades corrent molt més i, tot i el vent, assolim el Pic de Mortiers. El descens de la Peira Escrita i la vall de la Galba és memorable: el pendent, l'orientació, el recorregut, el desnivell, la qualitat de la neu que trobem... Aquest cop no baixem fins a Espossolla: a 1600m remuntem de nou cap a Formigueres.

Detall de l'activitat:
Dissabte 31-03-2007: De Formigueres a Camporells i Petit Peric 2690m
+550/-650; PD(per l'aresta),*, S2-; 1h fins el refugi, de 2 a 3h el cim.
Formigueres 1740m - 2 remuntadors (7€) - Serra de Mauri 2412m - Refugi de Camporells 2240m - Aresta NE - Petit Peric 2690m - Estany de l'Anec 2239m - Pla de les Carboneres - Refugi de Camporells 2240m.

Diumenge 1-04-2007: Pic de Mortiers 2605m i el descens de la Peira Escrita
+565/-1050; F,**, S3 (la primera pala S4); 1-2h de pujada, 1 a 2h de baixada (a les 12 érem al cotxe!)
Refugi de Camporells 2240m - Estany Gros - Ras de la Sal (punt 2381m) - Pic de Mortiers 2605m (baixar 20m a peu cap al nord i abocar-se a la pala que baixa cap al NE) - Peira Escrita - punt 2230m - Jaça de les Formigues 1790m - Jaça de la Llosa - Barraca de la Jaceta 1650 - Pont dels Plans de l'Orriet 1625m (creuar-lo) - punt 1600m (arbre marcat amb nº38) - Formigueres 1740m.

Estat de la neu i meteo: Neu pols a zones arrassarades, amb gruix important per sobre els 1700m. Carenes ventades. Plaques. Temps molt variable amb ruixats de neu i ullades de sol. Ventades fortes del SE diumenge.

Per dormir: Refugi de Camporells 2240m (tel 0033 682 12 99 12). Excel·lent tracte i bona cuina.

Bones traces, i bona setmana de muntanya als qui pugueu fer festa!