24 de gen. 2005

Piada Pic de Soularac 2368m - 23/01/2005

Enviat per Marina G.

+/- 800m, 2-3 h pujada, 1 h baixada, PD.
neu dura de pujada, però transformada de tornada amb condicions immillorables per a esquiar!!!Participants: Berta, Fer, Jaume, Marina, Marta i Núria.

Una altra visió dels pirineus és possible........i no és que nom'enamori la vista a la qual estic acostumada, però és que també és fantàstic veure les coses per l'altra cara..........Sortim de les mines de Trimouns prop d'Ax-Les-Thermes a les 9:30 (Són unes mines de talc, però que ara a l'hivern estan tancades) i voregem per una pista les terraces de talc, que es confonen amb la neu, de fet tot i les afirmacions d'un autòcton no aconseguim diferenciar el talc de la neu!!!!!!

Passat el cable del muntacàrregues (5 min) ens posem els esquís i enfilem per les llomes del Courtaladou. Ben aviat ja es comença a intuir el que serà el nostre objectiu. A uns 2150m ens trobem amb una petita cresta, ens treiem els esquís i continuem amb grampons, deixem a l'esquerra la carena fins arribar al coll de Techeyrou. Des d'aquí voregem per l'esquerra un pic secundari (2256) i finalment arribem al cim!!!!!
Vista increïble del Capcir, de l'altra banda del pirineu i, fins i tot del país dels càtars!!!!!!!!!!!

El camí de baixada el fem per l'altre costat de la carena, la neu ja no està tan dura i les condicions per esquiar són magnífiques i a més a més el temps ens acompanya!!!!!

Acabem a St. Quirze amb una bona botifarra amb seques!!!!!!!!!!!!