Turó Punçó 2.493m de d'Aransa
Després d'un dia d'esquí a pistes, necessitava tornar a fer esquí de muntanya... El mantell encara és inestable i trio un recorregut poc exposat i alhora de descoberta d'aquest cim que no havia fet.
Des de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa (1.882m) prenc la pista principal que va a Prat Miró i, just abans del refugi, em desvio al sud per una de secundària fins a una altra bifurcació a 2.060m on agafo la no trepitjada que em porta al Coll de Dalt 2.101m. Continuo per aquest camí (direcció oest) que portaria a Bescaran i a uns 2.200m, abans de la Font d'Aristot m'enfilo en direcció nord per un bosc que es va esclarissant.
A 2.400m arribo al llom que en direcció NO mena al cim sense cap dificultat. Amb neu estable es pot fer volta cap al Clot de la Barra: les boires que m'atrapen em fan desistir del tot.
Pel descens, esquio uns metres del llom carener, i a 2.400m em llenço cap a l'est per una pala un xic oberta però que de seguida em porta al bosc on, seguint el torrent de Fontanals, gaudeixo d'un descens divertit i amb bona neu fins a trobar la pista ben a prop de Prat Miró. I la pista permet fer molta via fins al cotxe.
| En groc el recorregut, sobre foto del dia després des del Tossal Gros de Talltendre |
Excursió molt recomanable, ressenyada també al llibre "La Cerdanya: Esquí de muntanya per a petits i grans", de Ramon Orriols i Ricard Molina.
Turó Punçó 2.493m; +/-600m; 10km; F, S2,*; 3-4h
Bones traces!!!
Jaume


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada