29 de gen. 2024

Maladeta, 3308 m

És una alegria, en aquests temps que corren, arribar a llanos del hospital i trobar la vall innivada amb neu continua gairebé des del cotxe. Sempre havíem vingut a la primavera i mai havíem vist l’estació d’esquí de fons en ple funcionament. Pugem per la carretera que ara és la pista d’esquí de fons fins a la Besurta i des d’alli fins a la Renclusa, on passarem la nit. L’endemà sortim d’hora i tracem en direcció a l’ibón de la Renclusa. Anem guanyant alçada sempre per la dreta del torrent de la Maladeta i al final flanquegem cap a l’esquerra per entrar a la glacera de la Maladeta. Ens plantem a sota de la rimaya, deixem els esquis i pugem la canal amb grampons i piolet. Té menys neu que altres vegades i aflora alguna roca. Arribem al coll, el vent bufa fort però caminem sense problemes fins al cim. Vistes espectaculars de l’ibón de Cregüeña i la resta de tres mils propers. Tornem a desfer la rimaya i baixem fins als portillons, on passem cap a la glacera d’Aneto per foquejar una estona més en direcció coll de l’Abadias fins que decidim girar cua i començar el divertit i llarg descens primer en direcció a l’ibón de salterillo i per després flanquejar per sobre del barranc a cota 2200 m fins a baixar del tot i fer cap al forat d’aigualluts.

28.1.2024

+1600 m

20 Km

8h

Risc 2 per sobre de 2400 m, 1 per sota

Xavi i Marc

enhorabona! dia radiant :)

Bona opció en les condicions actuals! Enhorabona!

Ben buscada, amunt i sempre amunt!!