1 de gen. 2023

Cerví de Durro 2.630m, Bony Negre 2.724m, Cap de les Raspes Roies 2.754m i Bony de la Redona 2.630m

Buscant opcions per la zona de Boí

Som un grupet que tenim disponibilitat la "setmana de Nadal". Repassem webcams, butlletins, truquem a refugis, mirem informació què trobem a les xarxes i realment en les condicions actuals de neu ens costa decidir un destí. Alguns prefereixen deixar-ho per quan hi hagi millors condicions i acabem fent grup de wapp amb un nom prou indicatiu: "Motivats Nadal 2022", i es que amb la manca de neu cal una mica de motivació per treure els esquís però ja se sap, qui no arrisca, no pisca.

Finalment ens decantem per anar a la zona de Boí que és on més neu ha caigut el darrer mes i en les webcams de l'estació es veu força bé.

Dimarts 27/12: Cerví de Durro 2.630m  +/- 650m S2

Pugem el mateix dia al matí fins al parking de l'estació d'esquí que fa prou goig i hi ha força neu.

Sortim amb esquís als peus i pugem per una pista vermella tancada de la dreta de l'estació cap a la collada de les Bassetes on agafem l'aresta que anirem pujant fins al cim.

La baixada pel darrera (cara sud-est) és veu bé i hi ha molta neu. Quan ens hi posem, no ho està tant - la neu no ha acabat de transformar i està dura i en algun tram crosta. De tota manera més poc a poc baixem fins al coll d'Erta 2.460m on agafem les pistes per tornar al punt de sortida.

Interessant el forfait que tenen "d'esquí de muntanya" que per 15€ et permet fer dues ascencions fins al punt més alt de l'estació. Alguns l'aprofitem i completem el dia amb una mica de pista per anar practicant la bona posició.

Dia aprofitat i ben animats veient la neu que hi ha.

Dimecres 28/12: Bony Negre 2.724m  +/- 1.050m S2

La previsió per dimecres és molt bona i per sortir de l'àmbit de les pistes, ens proposem el Bony Negre des del Planell del Sant Esperit.

Agafem el taxi a la plaça de Boí que en porta al punt de sortida doncs no s'hi pot accedir en cotxe particular (11€ anada i tornada). Calcem esquís on ens deixa el taxi (1.750m) però haurem de descalçar en algun punt doncs dins el bosc hi ha algún tram sense neu. A partir de 1.850m ja posem esquís de manera contínua fins al cim.

Hem començat per la pista que baixa de la carretera havent de creuar el riu i endinsant-nos pel bosc de llacs. Avancem sempre per la dreta del barranc primer pel bosc i després per la solana. Hi ha molta neu encara que s'ha endurit. Aproximadament a cota 1975 girem cap a l'est pel barranc de Muntanyó i després per la Canal Seca fins al coll 2.626m. D'una banda hi ha el Bony Blanc, amb un aire més alpí i amb una orografia que dificulta que tingui neu i a l'altra el Bony Negre - el nostre objectiu - amb una bona pala de neu ... ara entenem per què hi ha poques ressenyes del Bony Blanc amb esquís!.

Hem posat ganivetes i només ens resta pujar els 100 metres que ens falten pel cim. Bones vistes i dia molt agradable.

La baixada no la gaudim massa per l'estat de la neu: gelada i força encrostada. Anem baixant com podem i abans de treure'ns els esquís tenim un tram que ens deixa fer alguns girs bons.

Malgrat tot arribem al punt de recollida del taxi molt contents de la sortida. El lloc és molt bonic i solitari (hem estat sols) i no hi haviem estat ningú abans. Un cim per repetir amb bona neu.

Dijous 29/12: Cap de les Raspes Roies 2.754m i Bony de la Redona 2.630m +/- 850m S2

Pel darrer dia i amb la previsió de més nuvols, ens haviem guardat l'opció de pujar al punt més alt de l'estació.

Sortim del parking i agafem una pista a l'esquerra, ara tancada, que puja com pel darrera de l'estació. Després d'un tram de pista, girem cap al barranc de Collbirrós i acabem enfilant una pala que ens porta al cim de les Raspes Roies o PuigFalcó 2.754m.

El track que duem passava pel peu del Bony de la Redona però hem pujat seguint traces més directes. Un cop al cim, decidim no baixar per les pistes, treure pells i fer la circular cap al Bony de la Redona. Baixem per pistes tancades i tornem a posar pells per fer aquest segon cim 2.630m.

En la baixada trobem neu transformada i tenim el millor descens d'aquests dies. Aviat enllacem altre cop amb les pistes tancades què ens duran al punt d'inici.

Acabem satisfets de les 3 sortides: 4 cims, descoberta de noves zones i amb uns metres més a les cames per tenir-les preparades quan arribi més neu.

Mikel, Mercè, Clara, Antoine i Núria

Merce B. ha dit...

Bona piulada Núria! Qui no arrisca, no pisca!