29 de març 2022

15 km

+1000 m.

Fácil/S2.

Cota i estat de la neu: Neu abundant en tot el recorregut (sempre ens mouen per sobre dels 1900m); bona qualitat de la neu, excepte la baixada a Núria (orientació sud).

Iniciem la travessa a Vallter, i anem a buscar el coll de la Marrana; molta gent en el camí, la majoria en direcció al Bastiments i uns pocs fent el Gra de Fajol (cara nord esquiable, bona pinta). Treiem pells i enfilem cap a Tirapits en camí agradable i vistes espectaculars a la innivada Coma de Fressers. Pujem al Coll de Tirapits sense skis, i per la carena anem fins a la Pic de la Fossa del Gegant, on enfilem baixada cap a Núria. Poca visibilitat i neu dolenta (orientació sud) en la baixada. Dormim a l'aberg del Pic de l'Àliga amb l'intenció de tornar a Vallter per Torreneules i Coma de Vaca. Però un matí amb boira, el perill d'allaus en alguna orientació i una neu ventada-dura a l'inici ens fa girar cua i anar a buscar el cremallera. En el tren, veiem que el dia s'obre... Un altre cop serà.

Des del Coll de la Marrana camí que seguirem buscant el Coll de Tirapits.
Coma de Fresser des del Coll de la Marrana.
Gra de Fajol i els cims de la Coma de l'Orri (¿) des dels Aigols Podrits (¿).
Bona esquiada al cim més al nord de la Coma de l'Orri (¿). Haurem d'anar-hi un dia.

Pujada directa al Coll de Tirapits; potser és millor opció anar a buscar el Portell (que deixem a la nostra dreta)
Arribant a Núria.

Recorregut de la travessa.

Ori i Mikel.

Súper!!! Enhorabona per la travessa....i bona decisió d'agafar el cremallera....ja hi tornareu!

Fa goig! mooolt bé

Bravo! les muntanyes no es mouran d'allà! Bona travessa!