30 de març 2022

Bassiero Est i intent de Ratera 26-27/3/2022

Sortida d'amigues....ueeeee!

Fem nit a Sort, a l'Hostal Can Josep. Bona troballa....sopar molt correcte amb menú a 15€ i mig menú a 7,5€. I quin esmorzar!!!

Dissabte no tenim pressa, perquè els taxis d'Espot (5,25 €) no engeguen fins a les 9h. Un cop a l'Estany de Sant Maurici hem de caminar una mica per la pista que porta a Amitges. A 2000-2100 m tenim la neu, una mica discontínua i amb restes d'algun allau. Un cop a l'Estany de Ratera fem "drecera" una mica ensigalada per anar a buscar la Coma de l'Abeller. Perdem força estona tota la pujada per diferents temes i la calor apreta molt. Tot i així, arribem molt satisfetes al Coll de Sant Maurici (últim tram mitxe el fem a peu sense complicacions).

Ens hem creuat només amb una parella que venia de la vall de Gerber que ens comenta com trobarem la bonica pala del Bassiero Est.....boneta! només una mica crosta en algun tram. Quina felicitat arribar totes al cim!!! Estem cansades, pel pes de la motxilla, per haver hagut de començar tard i la calor ha apretat molt, per haver d'obrir traça, per problemes de material....però som aquí! Les que no perdem la gana, ens mengem l'entrepà i desfem camí fins a uns 2200 m, on hem deixat pes extra, i posem pells per arribar al refugi d'Amitges per l'estany de la Llosa de Davall. La neu a cara sud la trobem primavera passada, amb pols sahariana per acabar-ho d'adobar.

Sopar excessiu, sopa molt diurètica que no ens deixa dormir fins al cap d'unes hores.....i canvi horari! Ens llevem les primeres....però poc a poc va venint la gent. La part més bona és que no estava gaire ple el refugi (57 €!!! i dutxa 2 € extres).

Diumenge ens dirigim cap al Tuc de Ratera, però la meteo avui no ens és gaire favorable. Va venint la boira però anem fent, creient que en el moment clau s'obrirà. Esperem una bona estona a 150 m del cim, per veure si té sentit fer el tram final.....però més aviat ens sembla que cada vegada serà més complicada la baixada sense visibilitat. Sentim veus....hi ha algú al cim....Decidim tirar avall i avui trobem una neu molt xula! Resseguim les traces de pujada i amb això ja fem per anar tirant. Un cop a l'Estany del Port de Ratera gaudim de la baixada del torrent de Ratera sense boira i cap avaaaaaall. Arribem a la pista que ens porta a l'Estany de Sant Maurici. Taxi i cap a Espot.

Parem a Tremp altre cop! Ara ja ho tinc clar....fan menú fins les 15.30h i després depèn del dia....millor trucar tot baixant, per assegurar què us trobareu.

Hi hem estat la Lore, la Marta la Laia i la Berta. A veure si a la propera pot venir la resta :)

Lorena ha dit...

Berta! Gràcies per la piulada! Sempre ets capaç de treure'ns un gran somriure! Un gran capde en la millor companyia!

Marina ha dit...

Enhorabona shishes :)

La pujada per la coma de l'Abeller al coll de Sant Maurici no se si valorem prou lo bonic que és! Per cert, no us perdeu el vídeo dels dimecres Mind Over Mountain, i a fer la versió pallaresa ;)

Esmorzar indòmit mit, piulada indómita.