27 de març 2022

I sembla hivern de nou: Costabona

Ha nevat, tornem a tenir les muntanyes blanques i diumenge, sembla que farà bo.

El pirineu oriental, ens tempta. Fa temps que no hi anem, i les condicions sembla que son bones... no ens ve de gust, però la multitud del Bastiment i de la zona de Vallter. Així que optem per una ruta que vam fer amb farà dos anys (http://cegesqui.blogspot.com/2020/12/setcases-i-tres-sortides-desqui-de.html): Costabona per la pista d'Espinavell.

Al matí, es lleva plovent (!!!!) tornem a mirar la meteo i segueix dient que farà sol... hi confiem.

Deixem el cotxe a l'alçada de casa d'en Garidà, deixa de ploure amb neu continua a partir de cota 1700m. Neu humida i compacte. Resseguim el corriol que ens menarà al coll de la Balmeta.

Coma de l'Orri, Gra de Fajol i Bastiments: Blancs
Ressegim l'ampli llom de la serra de Balmeta i sense adonar-nos arribem a coll de Pal

Roca colom,

i d'aqui, amb nuvols que van i venem ens situem ràpidament al nostre cim d'avui.

Costabona, 2.464m, amb sol.

I la baixada... d'aquelles que us fan patir: neu crema, cremeta de la bona (bosc inclos).

Hi hem estat: Mercè B, Roger G, Rosa S, Jordi F, Luisa C, Alex M i Eli C.

Bones traces i que allargui la temporada ;)

Un cim, una passejada i una esquiada de les que valen la pena. Colofó de companys i bon dinar! Les vistes brutals a tota la carena i cim. Molt ben escollit Eli!!!

Roger Gili ha dit...

Quin goig poder tornar a esquiar al "costat" de casa, i amb bona companyia. Visca el nostre Pirineu oriental!!. Gràcies per llençar la proposta Eli.

Ja primavera i sembla que amb la millor neu al Pirineu oriental de tota la temporada. Bona tria! Felicitats!!!