2 de març 2022

Cap de setmana al PN d’Aigües Tortes: Pic del Potarró (2734m) i Subenuix (2950m)

Sortida del Centre Excursionista de La Segarra que els proposo anar al PN d’Aigües Tortes aprofitant que el refugi Ernest Mallafré està obert durant els caps de setmana de febrer. Ho comento a companys del CEG que els atreu la proposta pel que acabem fent una sortida “inter-clubs” amb una bona representació de les comarques catalanes (Segarra, Noguera, Pallars, Garraf, Maresme i Barcelonès).

Dissabte 26/02/2022, Pic del Portarró (2734m) +/-800 F S2/S3

El punt de trobada és Espot on agafem taxis fins a l’estany de Sant Maurici (5,25€).

Anem al refugi a treure pes i amb esquís als peus, tornem a l’estany per creuar-lo en direcció oest. Sempre és una sensació curiosa això de foquejar sobre l’aigua i coincidim alguns que ens fa recordar al Cesc, amb qui primer vam experimentar-ho.

Un cop a l’altra banda del Llac, comencem l’ascensió pel bosc en una mena de gincana entre arbres, creuar riu, etc.

Seguim per les Marrades del Port i quedem sorpresos de la quantitat de neu que hi ha. A més, no està gens gelada pel que no ens cal posar ganivetes en cap moment.
Continuem l’ascensió sense problemes sempre en direcció oest fins al coll del Portarró. Ens queda la pala final que resulta més llarga i més dreta del que semblava a primer cop d’ull però que amb calma acabem pujant fins arribar al cim.

Grans vistes en un dia meteorològicament excel·lent.

A la baixada la neu està primavera perfecta i gaudim d’un molt bon descens tant en la pala cimera (amb el que ens ha costat pujar) com després - desfent el camí de pujada sense major problemes doncs la neu ens ho posa molt fàcil.

Arribem novament a l’estany per creuar-lo i anar cap al nostre “hotelet” d’avui.

Bon tracte i bon ambient al refugi amb un abundós sopar.

Diumenge 27/02/2022, Subenuix (2950m) +/-1100m PD/S3

Ens llevem aviat doncs la jornada s’espera més llarga i tenim el límit que el darrer taxi baixa a les 16h.

Repetim itinerari inicial però abans fem un dipòsit de material al costat de l’estany per no carregar pes i no haver d’anar al refugi a la tornada.

Una vegada creuat el llac, ens enfilem aquest cop per la vall de Subenuix. La zona és tant bonica com solitària i no ens trobem a ningú en tota l’ascensió.

De camí passem pel llac de Subenuix que creuem també per sobre.

Per l’orientació a nord no toca massa el sol i la neu està més dura que ahir.

Seguim pel barranc de Subenuix i acabem posant ganivetes per major seguretat en direcció a la canal que queda a l’esquerra del pic.

Un cop a la canal, cada cop es fa més dreta i excepte un parell que pugen amb esquís (chapeau!) la resta posem granpons a 2.800m. La pala està en alguns llocs gelada i resulta un moment intens de la sortida, té força pendent.

Cadascú com pot, acabem arribant al coll on traiem granpons per fer la darrera grimpada fins al cim. Com sempre diem, no regalen res!!!!
També molt bones vistes al cim en un dia que, contra pronòstic, segueix sent molt bo.

La baixada fins on hem deixat els esquís ens resulta bastant més fàcil que pujar i amb esquís als peus desfem l’itinerari de pujada.

Per l’orientació la neu està més encrostada i tot i que tornem sense problemes, i que hi ha molta neu, no està en tant bones condicions com ahir.

Finalment arribem amb temps suficient al taxi i amb la satisfacció d’aquests 2 dies complerts d’esquí de muntanya.

Vam ser-hi: Alex M, Eli C, Roger G, Elisa C, Xavi K, Imma A, Josep B, Olga T, Enric O, Dolors V, Eduard F, Lluís i Núria P.

Sortida complerta en un entorn magnífic. M'ha sorprés molt la solitud d'aquesta vesant del PN, gairebé sols en les dues sortides, nosaltres i les muntanyes...
La vall de Subenuix, preciosa. Molt bona elecció d'aquests cim.

Gràcies Nuria per la proposta, la organització i a tots els companys, la companyia.

Bones traces!!

Clàssics que no fallen, i una sort poder-los fer sense la munió de gent que hi tomba atreta per carros i per focs...

Roger Gili ha dit...

Gràcies Núria per ajuntar-nos a una representació de mitja catalunya i provocar un sopar de germanor (el refugi de Mallafré ho facilita enormement...ja ja ja). Bon acolliment per part dels guardes, uns merescuts aplaudiments i una sorollosa ovació pel sopar ofert en acabar dona una idea dels bons moments i un bon sopar...

Molt bona ressenya Núria! Si, tu, no regalen res! Felicitats pel Subenuix, gran cim!!