19 de març 2017

Volta “our way” per Ulldeter

Volta “our way” per Ulldeter.
Dissabte 18 març 2017.

Tenim només un dia per pujar a la muntanya i, entre els possibles itineraris a prop de Barcelona, triem una volta circular al pic de l’infern descrita en el llibre d’en Carles Lluch “50 itineraris d'esquí de muntanya pel Pirineu català”.
Pugem divendres nit al refugi d’Ulldeter (pujada per pista des de pàrquing P6 de Vallter), per tal de poder començar d’hora sense matinar massa l’endemà. Al refu estem sols!

Refugi Ulldeter (2235mt) – Coll de la Marrana (2529mt) – Pic inferior de la Vaca (2820mt) – Clot de l’Os – Pic de Tirapits (2799mt) – Aigols Podrits – Bastiments (2883mt) – Vallter.
F, S2-S3, +1500/-1700

Alba des de el refu
Des de el refugi pugem al Coll de la Marrana (ganivetes per neu dura a la darrera rampa abans del coll), després fem un flanqueig de baixada fins a Aigols Podrits, aquí ens equivoquem i, en lloc d’anar cap al portell dels Gorgs, pugem cap al Portell (entre pic de l’Infern i Pic inferior de la Vaca). L’equivocació no ens ve malament, ja que des del Portell veiem que la pala oest del Pic de l’Infern (un dels al·licients principals de la ruta planejada) està molt pedregosa i fa pinta de poc disfrutona.
Pala oest del Pic de l'Infern
Improvisem plà B, pugem al Pic inferior de la Vaca, amb boniques vistes fins a Montserrat, i des d’allí ens fixem en una pala verge que baixa direcció sud des del coll de la Vaca. Gaudim d’una baixada excel·lent amb neu cremeta (es encara de matí) pel Clot de l’Os. A cota 2400 el clot és fa més estret i planer, calcem pells i pugem al pic de Tirapits (últims metres a peu x pedres).
Pujant des de el clot de l'Os

Des del coll de Tirapits baixem cara nord-est (neu encara dura!) i enfilem la vall d’Aigols Podrits mantenint l’esquerra. Tornem a calçar pells per pujar al Bastiment per la seva pala sud-oest (darrers metres a peu).

Bastiments

Passegem per l’ampla aresta fins al cim més oriental (pala nord del Bastiment amb neu encara dura a primera hora de la tarda). Baixem per la pala sud-est amb neu primavera encara molt decent. A l’alçada del refu continuem per pista fins al pàrquing.

Dia estiuenc, agradable volta a la descoberta de muntanyes que, tot i ser clàssics, nosaltres no coneixíem.
Lu i Andrea.
Video by Lu (ja millorarem la qualitat de les imarges next time..)

Molt bé Lu i Andrea, un bon entrenament, ens veiem aviat!!!

Bona volta! Aquest any l'Oriental fa goig!!!

Dissabte ben aprofitat! felicitats pel estreno de video! ;)

Elena ha dit...

Qué buen plan de pareja! ;)

Es una volta preciosa que m'apunto! Gràcies per la ressenya!

Carles Lluch ha dit...

Molt bé Andrea i Lucia!
Ep, que jo només soc coautor. Bona part del mèrit és del Pito, l'autèntic homo pirineusorientalis!