12 de març 2017

Pical del Carlit (2.921m) des de Lanós per la Canal Oest

Estem al Març però la ISO està per sobre de 3.600m. Tota la setmana li donem voltes a que podem fer dissabte... sense gaire clar quin és l'objectiu, però amb bones propostes, sortim la tarda de divendres cap al refugi del Club a la Molina el Joan, l'Andrea i l'Agus.

Carregats de mapes i propostes ens decidim per aixecar-nos a les 5:00h i fer la Pica del Carlit per la canal Oest (volíem fer alguna canal) i per l'orientació creiem que potser no estaria molt papa malgrat pensàvem que no hi hauria gaire regel. La idea era calçar esquí a les 6:30h i fer cim a les 11am.

Amb el pla fet, a les 23h ens anem a dormir a veure que ens porta el dissabte...

Dissabte 11 de Març 2017: Parquin poble de Porta (1.600m) - Pica del Carlit (2.921m) des de Lanós per la canal Oest: +1.520m 25,2 km, PD+, ***, S4

Amb les primeres llums (7:45am), carreguem els esquís a l'esquena i comencem a caminar fins a l'alçada on el camí creua el Rec de Lanós on calcem esquís

El camí fins a la cabana dels enginyers se'ns fa mes lent del que teníem previst amb el que no arribem a la cabana fins a les 10am.

El sol triga a entrar a la vall, amb el que la neu està dura, i a diferència del que en esperàvem, el regel si havia estat correcte durant la nit.

A partir de la cabana, ja només ens queda remuntar la vall, que ascendeix per pales de suau pendent encara amb neu dura, i buscar la Pica del Carlit, impressionant quan t'hi vas acostant i que dona respecte quan des de lluny mires la canal que tenim previst pujar i baixar esquiant.

Al peu de la canal, davant de la nostre incredulitat, encara la trobem força dura, amb el que iniciem l'atac a la canal a les 12am amb seguretat.

Carreguem esquí a les motxilles, calcem grampons i cap amunt, per pujar els poc mes de 300 de la canal Oest (entre 35º i 45º com a màxim).

Fem cim a les 13h, un cim molt agraït!

I ens preparem pel descens. Un regal que tampoc ens esperàvem i ens permet baixar la canal com la resta de la vall amb una neu acabada de transformar fins al riu, 900 metres de desnivell que ens fa gaudir moltíssim!

Aquí està el vídeo de la sortida!

11 hores d'activitat que repetirem perquè hem quedat encantats!

Agus

Andrea o zenéize ha dit...

un cim amb personalitat, un grup de motivats, una sortida memorable. Excursió llarga amb trams choriçencs pel bosc peró a dalt la recompensa ha sigut màxima. El Carlit se’ns quedarà a dins del cor.
Graciés Agus per la piulada i el vídeo molt bo!

Ha valgut la pena l'esforç d,arribar-hi, molt bona baixada! Tenir moltes idees i sobretot ganes sempre compensa,felicitats als 3 skiers ;-)

qui no arrisca!!! "Mooolt llarg i desnivell", "...aunque iso alta hay q estar allí para verlo..." ;)

Quina aventura més xula!!!! Enhorabona, gran cim!!!

Bona ruta !!

Felicitats, esteu en forma!

Mooolt bona ! gràcies per compartir-la!

Enhorabona als tres fieres!!!
Felicitats!!

Joan Ros ha dit...

Brutal! Merci!!

Unknown ha dit...

Estáis muy fuertes!!!!alucino y envidia de la buena con esa canal de bajada!!!��