22 de març 2016

Campirme (2631 m) i Coll de Montarenyo (2351 m) - 19 i 20 de març de 2016

Dissabte 19 de Març de 2016
    Itinerari: Pleta del Prat (1720) - Barranc de Mascarida- Estany de Mascarida - Campirme (2631 m), +/- 900 m, S2

En un hivern en el que ens hem mogut sobretot per la Cerdanya, la proposta que ens
    llança el Jordi per la zona de Tavascan ens ve molt de gust.
    Sortim del refugi de la Pleta del Prat per la dreta sense trepitjar les pistes de
    l’estació. El dia està bastant tapat però no fa fred. Anem guanyant metres tot ascendint
    pel barranc sense creuar de moment el riu fins que arribem a l’Estany  de Mascarida –
    completament colgat per la neu.

La meteo empitjora -a estones neva- i la boira cada cop és més intensa.
    Superem la pala de sobre l'estany i pugem pràcticament sense visibilitat pel llom que
    ens porta al cim. No perdem mai l’actitud ... ni el GPS que ens ha guiat fins dalt.

Marxem del cim a les palpentes tirant de track, i ja més avall gaudim del descens per pales de neu abundant i transformada però què es deixa esquiar força bé. A la part alta resseguim el mateix itinerari de pujada però més avall enllacem pales per l’altra banda del barranc fins arribar a les pistes.

Un cop baix, encara aprofiten alguns per “fer pells” i altres per practicar el descens amb
    un forfait de tarda a l’estació de Tavascan.

Diumenge 20 de Març de 2016
    Itinerari: Pista de Quanca (1500) - trencall de Pleta Palomera- Estany Xic- Estany de Mariola - coll de Montarenyo (2351) +/- 850, S2

La pasada nit ha nevat, tot és enfarinat però només ha precipitat un dit de neu nova. Avui la Núria no ens acompanya per obligacions musicals, la resta del grup per canviar una mica d'aires, fem una incursió a la propera vall del Port de Tavascan, Pic de Mariola? Pic de Montarenyo? Amb la meteo incerta, l'objectiu és difús.

Deixem el cotxe a la pista de Quanca a Noarre, caminem uns deu minuts i calcem esquís. La meteo segueix revoltada, està força tapat, hi ha algunes boires que pugen i baixen i algun clar fugaç que s'obre i es tanca. La neu és força humida però la progressió pel bosc de bedolls poc espés és un plaer amb la recent nevada. Seguim una traça oberta de fa una estona que no sabem on ens duu, quan s'acaba la pista veiem que les traces s'enfilen cap el Flamisella, nosaltres seguim vall amunt, ja obrint traça, per superar la pala redreçada que ens deixa al Pla de l'Estany de Tavascan. Just abans de l'Estany  Xic creuem el torrent en direccio O i superem el desnivell que mena a l'Estany de Mariola per una carena entre dos torrents.  Les boires ens envolten, la progressió amb poca visibilitat i un terreny d'orografia complexe amb torrents estrets i petites cingleres es torna lenta i fins i tot una mica arriscada.

L'estany és realment gran, així a ull com mig estany de Certascan. Es comença a obrir el dia però s'ha fet tard, arribem al coll de Montarenyo i després de gaudir de les vistes de l'Estany de Mariola i dels cims que el rodegen, decidim girar cua.

Encertem un tub que baixa de l'Estany de Mariola i gaudim d'una molt bona neu primavera al punt! Creuem el torrent de l'estany del Port i enfilem la pala que ens durà de nou a la pista de Pleta Palomera amb neu ja força més transformada. Per la pista els esquís no corren gaire per la neu humitejada. Si arriba a sortir el sol cau tota la muntanya!

Noies, malgrat una meteo no gaire favorable, un cap de semana molt ben aprofitat i amb molt bona companyia, gràcies!

Gemma P, Mercè B, Núria P (piulada dissabte) i Jordi G (piulada diumenge i fotos).

méteo incerta, objectiu difús... Sols foquejar i esquiar ja li dóna sentit!

quina actitud! Jordi, aquest any encara no hem coincidit! Una abraçada!!!

Si, tot i la meteo incerta, hem gaudit d'allò més, llacs i muntanyes que anaven i venien d'entre la boira i una neu que a les parts altes ens va fer disfrutar de valent! Tot i que amb la boira el dissabte no sabies si pujaves o baixaves !! Una preciosa i aprofitada sortida en bona comapnyia! Gràcies per la piulada!

Com sempre bones fotos,...i millor sortida malgrat una meteo incerta!!

Carai Jordi!!cap de setmana aprofitat malgrat la meteo Enhorabona a tot el grup

Jordi G ha dit...

Jaume, tens tota la raó, el que importa es el camí.
Sembla que us agradat això de meteo incerta i objectiu difús, o potser a algú no...
Encara queda temporada, haurem de quedar per coincidir, va per tot@s!!!

La meteo incerta va bé per provar el material.. hehe