20 de gen. 2015

Puig de Coma D’Or 2826m, Puig de Lanós 2660m, Pic de Madides 2663m , 17 i 18 de gener 2015

Sortida de cicle realitzada el 17 i 18 de gener del 2015 amb la participació de, Cesc D, Rosa S, Agustí G, Visi R, Berta A, Miriam M, Nadja G, Carlos M, Pep L, Roser R, Francesc P, Fina R, Jordi G, Alba F, Andrea D, Lucia B, i Carles P (si, si, aquest cop més dones que homes!)

Dissabte 17 de gener: Col du Puymorens – Puig de Coma D’Or 2826m – Refuge des Bésines 2104m +1000 -800m F S2/S3. 6h

El dia s'ha llevat clar després de la nevada anunciada d’ahir. Sortim des del Pk de Col du Puymorens i ens enfilem per la Coma d’en Garcia fins la Portella 2534m. Hi ha uns 10cm de neu nova que no arriba a tapar el gel o la neu dura vella que aflora aqui i allà.

Continuem cap a l'Est flanquejant per la Portella de Cortal Rossó i per sota del Cap de Llosada, fent el clàssic camí fins al coll que queda a la dreta del Puig de Coma d’Or. Allà deixem esquís i fem els últims metres d’aresta fàcil a peu fins al cim, on no hi cabem tots i ho anem fent a torns!

Quines vistes des d’aquí. També ens adonem que la cara SE del Puigpedrós de Lanós no es veu en bones condicions, i la cresta per fer la volta està bastant pelada, castigada pel vent.

Per baixar al refugi busquem el millor pas per sota el Cap de Llosada, amb neu pols a trossos i glaçada en altres, per una canal fins retrobar el camí que baixa de la Portella. Poc a poc la neu (pols) es fa més abundant i gaudim d’allò més.

La part final de bosc fins sota el refugi ens deixa a tots ben satisfets. Alguns es llencen fins l’Etang des Bésines per aprofitar uns metres
més. Posem pells per remuntar els 100m fins el refugi. Ens han obert la part guardada del Refugi al ser un grup nombrós.

Fa fred i ens agrupem al voltant de la estufa de llenya. En Philippe ens prepara un bon sopar amb formatges inclosos.

Diumenge 18 de gener: Refuge des Bésines – Puig de Lanós 2660m – Pic de Madides 2663m - Portella de la Coma d’en Garcia - Col du Puymorens +1100 -1300m F S2/S3. 7h30

El dia aguanta però amb el cel enteranyinat amb núvols prims que anuncien canvi de temps i una mica de vent que es mou amb força als cims del voltant. Sortim després d’esmorzar pel camí que puja cap al Coll de Coma d’Anyell.

Abans d’arribar al coll, uns 100m per sota, agafem a la esquerra una canal ampla que queda entre els pics de Lanós i Madides i que veiem amb bona neu.

Ja sota la carena ens desviem a la dreta i arribem al Puig de Lanós 2660m. Sense pensar-ho massa, fem la carena fins al Pic de Madides 2663m, on a estones el vent es deixa sentir.

La baixada amb neu pols ens fa oblidar el fred i el vent del cim.

Continuem baixant per la mateixa vall fins l’alçada del refugi des Bésines, on tornem a posar pells i remuntem els 500m fins la Portella de la Coma d’en Garcia.

Els últims metres es fan durs, tenim el vent gelador de Sud en contra i els núvols comencen a tapar el cel. Al coll anem arribant en grupets que sense perdre temps ens llencem per neu pols i dura cap al Col du Puymorens, on arribem –amb alguna rascadeta- amb esquís als cotxes.

Acabem la jornada fent un Menú fora d’hores al “gallec” de Puigcerdà. Quina gana!

Finestra de bon temps, neu pols, 3 cims, bons menjars, bona companyia, .. es pot demanar més a un cap de setmana?

Carles

Des del pàrquing el panorama no era gaire prometedor, arribats als rodals de la jaça de Bésines comença un petit paradís amb neu pols i el bon tracte d'en Philippe. Gràcies per aquest cap de setmana Carles, un cap de setmana només per creients;-)

Agus ha dit...

Quin gran cap de setmana!

Tot ha anat millor del que esperàvem en tots els sentits.....de neu, meteo, de coordinació d'un grup taaaan nombrós......els 10 cm de neu nova ens han ben satisfet! Moltes gràcies Carles!!!!! La secció d'esquí del club passa per un molt bon moment.....hehehhe

Carlos M. ha dit...

Gracies carles! Perfecte finde!

Audaços!

Francesc ha dit...

Cap de setmana perfecte!

Rosa Salas ha dit...

Els déus de la neu van premiar als esquiadors plens de fé que no hi ha qui'ls pari….!! També el Carles es mereix un bocí de cel de part dels déus per regalans aquest cap de setmana tan guapo.

Jordi G ha dit...

Es pot demanar més però sense haver demanat res, ha estat genial!

bon vídeo Carles, amb un toc com no sé què, com femení... ;)