24 de des. 2013

Solstici d'hivern al refugi del Mont Né, desembre 2013

Dos dies per recordar al voltant del Mont Né, l'arribada divendres a la nit a Cirés després de la nevada de dijous, la llar de foc de la gîte, la garnatxa,... feien preveure un solstici d'aquells que costa d'oblidar: bones esquiades per territori amable, alguns ja el coneixíem, boscos i racons de somni i el caliu de tots al refugi del Mont Né. Difícil trobar a l'hivern un refugi lliure a 1.850 m. amb wc i aigua corrent, de luxe!!!

21 des. +1.200 m.
Bourg-d'Oueil-Refugi del Mont Né-Mont Né (2.147 m.)-Cabana 1.714 m.-Cabanes des Artigues-Coll de Pierrafite-Refugi del Mont Né

Sortim amb -5º del pàrquing de la mini estació d'esquí de Bourg remuntant la riba esquerra del torrent d'Hité fins a la cota 1.750 m. on girem cap al N. per anar a cercar el refugi del Mont Né que queda amagat. Deixem coses: graelles, botifarres, estovalles platejades,.. i remuntem el llom SE del Mont Né, a dalt del cim vistes a dojo!

Des de dalt davallem cap al NW. amb neu prou bona fins a un d'aquells racons bucòlics del Luchonais, una cabana vora un bosc d'avets. Des d'allà neu fonda i camí prou ample fins a les cabanes des Artigues. A dins d'una de les cabanes trobem una serra i aprofitem per fer llenya per passar la nit al refugi del Mont Né ja que pels rodals no n'hi ha. Remuntem carregats el port de Pierrafite i ja foscant arribem al refugi. Altres de la colla han arribat abans baixant directament des del Mont Né pel cap de la Péne i ens reben amb el foc ben encés.

Nit de joia amb una mostra de la gastronomia comarcal, l'endemà el dia es lleva igual de radiant que l'anterior.

22 des. 1.000 m.
Refugi del Mont Né-Port de Pierrafite-cota 2.020 m. de la cresta de Téchouède-llac de Bareilles-Coll de Lion-Pic de Lion (2.120 m.)-Pic del Tech (2.138 m.)-Pic du Jambet (2.121 m.)-llac de Bareilles-Coll de Pierrafite-Bourg-d'Oueil

Surt el sol i sortim nosaltres cap al Port de Pierrafite, les vistes conviden a badar una mica. Des del port remuntem la llomada de Téochouède i des del primer cim saltem per terreny franc fins al llac de Bareilles, neu bona als primers girs, pesant i crostada després.

Des del llac de Bareilles pells amunt per una coma ben bonica fins al coll de Lion, un ràpid flanqueig SE i en un no res som al Pic de Lion.

Al pic de Lion un company ens deixa, ha de tornar abans, i enfila el coll de Louron cap a Bourg-d'Oueil. Des del pic de Lion descens SW amb una neu excel·lent fins a la cota 1.900 aprox. i des d'allà remuntem fins al pic de Tech, allà ens retrobem amb els companys que han pujat al cim per l'aresta SE que és de bon fer. Des del cim treiem pells i de nou davallem SW fins a la cota 2.000, la neu torna a ser creme de la creme. Alguns decideixen anar per dalt i han de desgrimpar un petit ressalt per baixar fins al coll que hi ha entre el Tech i el Jambet. Des de la cota 2.000 pugem al Jambet, tips ja de bones vistes i de provar d'identificar cims i més cims. Baixem al coll que ens separa del Tech i des d'allà seguim les traces N. dels companys que s'han avançat fins al llac de Bareilles, neu de tota mena a la baixada, en general de bon fer.

Ens acomiadem del llac, flanqueig i remuntada de nou fins al coll de Pierrafite, i des d'allà bonica i divertida baixada fins al poble de Bourg-d'Oueil, ben segur que algun company no pensa el mateix.

Bones traces de Nadal!!

Oriol, Josep M., Roser, Anna, Miquel, Manolo, Enric i Pep.

preciós... sembla que tenieu la muntanya, la neu i el refugi per vosaltres sols! Bones traces i Bon Nadal també!

albert ha dit...

Molt bucòlic, sens dubte no cal cercar grans alçades per gaudir. Bona pinta aquesta miscel.lània de peix i porc a la graella.M'has deixat amb l'intriga de les estovalles platejades.Simple Atzar. Tèrmiques?

Bon Nadal.

Sortida fantàstica, amb molt bona companyia, neu, meteo, tot, tot amb poker de cims o repoker si comptem els dos dies realitzada
Si, sí es pot dir que solets, solets, la muntanya per nosaltres...
Les estovalles aquest any van ser de paper d'alumini, però l'any passat sí que van ser tèrmiques
Gràcies Per per la piulada
Bon Nadal

Oriol Guasch ha dit...

Bona crònica!
No és cap secret però... costa trobar racons amb aquesta calidesa per celebrar el solstici, i a més amb la sort d'anar obrint traça després de la nevada.
Bones festes!

Manca fer esment del magnífic dipòsit de material que vam fer diumenge al coll de Pierrafite, tan ben fet que a la tornada em costava trobar els estris amagats!
“Gràcies gent del solstici, sou molt bona gent!“ QM

joangm ha dit...

Em cau la baba.
¡Que maco!

Pasdeguia ha dit...

Quina Bona pinta !!

Ei, hi ha bosc ? hihihihi

quina llum més bonica!!!! enhorabona!!!