6 de maig 2013

Tuc de Mont 2438m i Tuc de Somont 2508m - 4 i 5 de maig de 2013

Sortida de cicle realitzada el 4-5/05/2013 amb la participació de Carles P, Cesc D, Fina R, Roser R,  Rosa S, Francesc P, Robert R, Agustí, Vici, Carme S, Jaume J i Berta A.
Dificultat: F, * (però *** per l'accés avui), S2
Desnivell acumulat: +400 m (1r dia); +1100m/-1500m (2on dia) (hem fet 11km d'anada i 11 de tornada en bici, totalment desaconsellable per l'estat de la pista, plena d'allaus)
Neu: Primavera, contínua a partir de 1450m

El vídeo del Carles:

i el vídeo del Jaume, copiant al Carles ;) ...

Aquest cap de setmana hem fet la penúltima sortida de cicle, havíem programat el Tuc de Somont.....i tot i que els astres no ens eren favorables....ho hem aconseguit!

L'ascenció al tuc de Somont no té gaires dificultats, si la pista que puja al Saut deth Pish és oberta. Aquest any de nevades rècord, la pista està tancada i ben barrada per allaus impressionants.

Gràcies a la informació de primera mà de la Montse B, dissabte tarda pugem en cotxe fins a Vilamòs. Allà el Jaume i jo comencem el nostre petit periple en bicicleta......però anem a esquiar, eh?. La resta del grup, amb més dits de seny, van en cotxe per la pista que surt d'aquest llogarret fins a la primera allau (a uns 4 km, just després del creuament amb la pista asfaltada). Des d'aquí, són 6-7 km de pista que es poden fer un pèl feixucs a peu, amb tendes i altres trastos..... En bicicleta....ni us ho imagineu!!!!! Després de passar 4 allaus de grans dimensions i d'altres més petites, i d'esquivar troncs i rocs arribem a un punt on la pista està nevada i ben nevada.... Quan ens adonem que la pista ja no tornarà a mostrar el seu asfalt, decidim deixar les bicis i pujar a peu els últims 2 km fins a la Cabana des Artiguetes a 1555m (hotelet fantàstic, llar de foc, 1 llit, taula per a 6-8.....que apartant-la ha permès dormir còmodament a 7 persones).

Plantem dues tendes, sopem, gaudim de l'espectacle d'una nit estelada amb l'ajut del ja famós cremat i la fem petar de valent. No fa gaire fred.....

L'endemà, quan ja estem esmorzant, gran sorpresa del cap de setmana!!! Arriba la Carme S, que també ha pujat en bici i ha fet nit allà on vam deixar les altres dues bicis.....no em puc ni imaginar com va poder fer el creuament d'allaus tota sola, sota la llum del frontal.... increïble!!!

L'excursió al Tuc de Somont és bonica i poc concorreguda. Cal trobar la manera de fer drecera per la pista, desdibuixada amb el gruix de neu que presenta.

Després, quan arribem més amunt de la cabana de Mont, ens dirigim per equivocació al Tuc de Mont (ja ho deia en Cesc!!!) i baixem per la carena sud-est fins al coll que sense cap dificultat ens porta al nostre Tuc de Somont.

Pujant al Tuc de Mont, el Somont es veu a l'esquerra...
Boniques vistes.....veiem algú dalt del Pincèla!

Gaudim d'aquests primers metres de descens, baixant per una canaleta que surt orientada a nord. A partir de la cabana de Mont la neu ja està més transformada però ho passem bé fent una mica de bosc.....

Un cop al Plan des Artiguetes, recollim material i cap al cotxe. Els tres ciclistes anem fent, que xulo baixar amb botes d'esquí! (Resulta que la Carme també va pedalar de pujada amb bótes!!!). El Jaume remata la feina i arriba pedalant fins a Vilamòs....i arriba abans que tots els altres, que anem motoritzats.

Genial acabar el cap de setmana fent un bon plat combinat acompanyats del Carles i la Montse a Madronyo oi? hahahaha.... Compartim les anècdotes viscudes i la Montse ens explica que el proper dia podem anar fer bici-esquí per una pista que coneix......però només hi queda una allau, poca aventura per nosaltres.....hehe....

Cal remarcar que ens ha sorprès tanta neu a cota 1500 m, nosaltres que pensàvem plantar tenda a l'herbeta.......som uns pixapins :)

Ernest ha dit...

No tinc paraules Berta!
Moltes felicitats per la creativitat. Quin bon rotllo.
:-)

Molt bona la comdinada!!
Felicitats per la sortida
guai!!

una forta abraçada a tutti!!!

Montse ha dit...

Ei colla, em reitero: enhorabona per la vostra incursió per Varradòs. Genial!

Roger ha dit...

Sortida molt complerta!!! Btt, esqui, ron cremat,... Cantada d'havaneres també?
I molt bona manera de carregar-ho tot a la bici.
Felicitats!!!

txusso ha dit...

Una encigalada com aquesta no me la torno a perdre! Felicitats pel plan i fins ben aviat,