5 d’abr. 2011

2011-04-02 Pic d'Ardiden (2.988m) per Bernazau, vessant nord

Pic d´Ardiden  (2988 metres)
Desnivell: +/- 1640 m
Temps: +/- 9 hores (incloses parades)
Dificultat *** S2/S3
track: GPS
L’Oriol fa un crida per fer una escapada cap a la zona de Gavarnie entre els que poden i volen al final acabem sent set. a quarts de quatre sortim de casa i després de recollir a l’Enric a Alfarràs, fer els canvis de cotxes oportunsa Pont de Suert ens posem a la Vall d’Osseau al poble de Viell, a la casa rural que ens ha reservat a les Cabanes a Fermer Elias http://www.chez-laporte.com/ . Després de sopar un entrepà ràpid hi arribem al voltant de les onze.
Fem una bona matinada i després d’un bon esmorzar ens posem direcció cap a l’estació d’esquí de Luz Ardiden en un fort revolt ens posem direcció cap a la vall de Bernazau, on un cartell ho indica, direcció cap a les Granges d’Aynis (1415 m) punt de partida de la nostra ascensió. Pugem per la pista i deixem el cotxe a la cota 1350 m dos revolts abans d’arribar a les Granges on trobem que hi una bons espai per aparcar-lo, però nosaltres no hi podem arribar.
A 2/4 de vuit comencem a caminar amb els esquís a l’esquena.Anem guanyant alçada per un corriol molt fresat, per la banda dreta i a la cota 1700 ja ens podem calçar els esquís als peus.
Anem guanyant alçada i tras superar la primera pujada trobem en una esplanada la Cabana Du Lac de Lagües (2045). anem seguint la vall i superem un segon desnivell i ens posem a cota 2400 als llacs d’Ardiden, on fem un mos, el sol i la calor començar a apretar de valent.
Per arribar a la base de l’Ardiden voregem per l’esquerra per tombar cap a la dreta sota mateix del cim i que ens durà a la base on deixarem els esquís a la cota 2700. L’Oriol i el Francesc decidiexem carregar els esquís pendent amunt, la resta, no.
Enfilem la darrera pala que te un fort pendent que ens porta a l’aresta nord del cim (2880) però encara per arribar al cim hi ha un bon tros que es fa molt llarg,..., molt llarg, la calor es fa notar molt, malgrat el pendent es suavitzar bastant.
Arribem al cim, la vista que es contempla és espectacular Balaitous, Garmo Negro, Vignemale, Monte Perdido, Posets, Bachimala, Neouvielle,...
Fem les fotos pertinents tant de grup com de les panoràmiques que es veuem.

Tornem sobre les nostres pases on hem deixat els esquís, l’Oriol i el Francesc tornen a baixar amb els esquís a l’esquena, la neu no estava per fer gaires virgeries.
La neu està molt transformada i pesada, la baixada la fem molt conservadora, no és qüestió de fer tonteries, encara que hi ha trams que es deixar fer millor que d’altres.
Passada la Cabana anem a agafar la pala que ens queda a la nostra dreta que aprofitem fins que ja no queda més neu, on tornen a carregar els esquis a l’esquena i retornem al cotxe.
La calor és una costant durant tot el dia, malgrat que el cim un frisu es fa abrigar-nos.
Em arribar al cotxe al voltant de les quatre de la tarda, ens trobem tots satisfets, malgrat les mes de vuit hores (aturades incloses) que ens ha costat fer-lo.
Una bona cervesa fresca a la plaça del poble i el sopar que ens han preparat a la casa rural ens un molt bon acabament per acabar aquest dies rodó.
I vam anar: Oriol G., Josep Mª C., Francesc S., Paco R,. Manolo F., Enric G. i Anna M.

Anna, gran activitat, gran cim!
No pateixis pels pocs comentaris... tothom ja té el cap a la platja i el blog té més voyeurs que esquiadors actius, ja no dic piulaires! Esperem que després de la calor torni alguna nevadeta!

Aiiii! Gràcies Juame!!!
clar que amb aquesta calor ja es pot entendre.
És un cim que malgrat el seu desnivell, ja deia jo que vaig acabar cansada!!! és molt atraient,
Ara vam poder pujar quasi fins les Granges sino el desnivell és méééés