20 de març 2011

Tuc de Sarrahèra 2645m - 19/03/2011

Roser, Fina, Albert, Pep, Jaume i Berta
+/-1025m; 5-6h; F,**,S3; orientació S.
Itinerari: Boca Sud Túnel de Vielha - Refugi Sant Nicolau 1622m - pont 1750m (GR11) - Pòrt de Rius 2340m - Tuc de Sarrahèra 2645m.
(Itinerari 17 del llibre de Francisco Roman "75 Itinerarios - Val d'Aran")
Sortim divendres a la tarda, després de deixar la canalla amb els avis (sort en tenim!!). Ens han deixat un cotxe de lloguer que fa pensar el que no som..... però ens porta la mar de bé fins a Vilaller. Allí dormim plàcidament i d'una tirada.
Bé, a les 7.30h ens trobem amb la resta del grup (cadascú ha anat pel seu compte) a la boca sud del túnel de Vielha. La Val d'Aran es veu tapadota, però aquí només hi ha restes de núvols....i un vent!!!!
De seguida que anem entrant a la vall, el vent afluixa. Un cop al pont, seguim la pista, però segurament no calia..... Per arribar al Pòrt de Rius cal trobar el millor pas. És una paret rocosa una mica dreta i la neu està força dureta, però si se sap trobar el pas no té més complicacions.
Veiem força gent que va cap al Tuc de Conangles.
És tan bonica la vista des del Pòrt de Rius.......Està tot mig emboirat, es veu el Tuc de Tòrt molt temptador a la dreta (al costat del de Conangles). Nosaltres ens dirigim cap al de Sarrahèra, tot i que no tenim gaire clar per on pujar (ai, la boira!!!).

És genial anar pujant i veure que la boira escampa i arribar dalt del tuc amb unes grans vistes de tot el pirineu. Feia mooooolt que no esquiava per aquí......ha estat molt gratificant.
La baixada molt xula, amb neu primavera. A partir del Pòrt de Rius, la qualitat de la neu disminueix, a mesura que baixem .....per què serà? jejeje..... Però també és divertit això de les gimcames.....
Celebrem tot el que volem celebrar fent un bon dinar a Pont de Montanyana i cap a casa.....que encara tenim feina...

Jo de fet només vaig venir a la sortida per veure aquest cotxe de lloguer tan espectacular ¡¡¡
Una clàssica per gaudir de l'esquí i amb cares noves que sempre és d'agraïr,...ara a mi el genoll m'ha fet eterna bona part de la baixada...gràcies per la paciència¡¡¡

ara ja ho he fet un cop..... i no serà tan fàcil deslliurar-te de mi....o sigui que prepara't per veure el Jaume despistat com aquest cap de setmana ;)

Jordi G ha dit...

Renoi, quines fotos que fas amb la D7000! I els videos quan els veurem?

va,va, Jordi, que de fer fotos tu si que me n'has d'ensenyar! Encara la tinc en fase de formació i la colla córrer massa per fer alguna cosa més que prémer el disparador. Ja n'aniré aprenent. Respecte els vídeos, amb sol és filmar a cegues i l'autofocus ja saps que és molt limitat. Però ho sabia i li aniré treient suc... de moment fantàstic pels curts familiars, i d'esquí hi ha el del Bacanera a la piulada i un altre al forn... S'acumula la feina d'edició!

Pep, cuida't que de genolls només en tenim dos i has de venir a l'abril!!!!

Berta, a veure si coincidim, me n'alegro

Jaume, jo aquest cap de setmana també he carregat la màquina gran, ara costarà està al teu nivell ;)

Bona sortida quin solet i quina neu!!!

balena ha dit...

Molt bé Berta ! me n'alegro que hagis sortit a esquiar per la piada !
;-)
fins la propera

Montse ha dit...

Ei companys!

Enllaç d'una piulada del mateix dia, però per l'altre costat del túnel: http://passamuntanyes.blogspot.com/2011/03/intent-bargadera.html

Com veureu no tenne res a veure les condicions del Tuc de Sarhèra com us el vàreu trobar amb les de la vall de Sarrahèra per la vessant N.
Bona elecció haver-hi anat pel S!