28 de nov. 2010

Tuc deth Miei (2250 m) Cap des Clòsos (2416 m) i Tuc de Parros SO (2708 m) Val d’Aran

+/-1300 m, S3, 6h

Som al Pla de Beret: -9 ºC i cel ben serè. Posem pells i ben abrigats anem a buscar el sol seguint una traça oberta el dia abans en direcció el Tuc deth Miei. Des d’aquest modest cim, baixem alguns metres cap a un collet i continuem en direcció NO per pendents suaus fins dalt del Cap des Clòsos.
El dia és radiant però el fred és insistent. Fem la transició ràpida i el primer descens del dia és per una pala orientada a N amb neu pols boníssima fins als Estanhons des Clòsos (2200 m).
Mentre posem pells, Toni s’afegeix al grup i reprenem la traça oberta d’ahir que segueix l’itinerari clàssic d’ascensió amb esquís del Tuc de Parros SO. El vent moderat de N escampa alguns núvols que per una estona ens han amagat el preciós sol. Al petit coll abans del cim, Jordi i Toni treuen pells i comencen el descens per la seva canal SE sota l’Estanh Nere de Parros amb... neu pols fondíssima i boníssima! La resta del grup seguim fins a dalt del Tuc de Parros SO.
Fem un cop d’ull al Tuc de Parros NE (2727 m) però el llom per accedir-hi avui està molt ventat i ple de pedres. Fora pells i ben abrigats iniciem el descens pel llom fins el petit coll, i sense dubte, ens llancem avall per la mateixa canal SE. Uauuu, deliciosaaaa!
Ens aturem a cota 2200 m, ganyipem i bebem te calent, i amb les pells posades de nou tornem als Estanhons des Clòsos i remuntem la pala N fins al Cap des Clòsos. El cel s’ha tornat a tapar i comencen a caure els primers flocs de neu. Per acabar la jornada, esquiem les pales orientades a S del Tuc deth Miei amb... neu pols fins al Pla de Beret!

Indubtablement, les temperatures baixes i les nits serenes d’aquests dies han deixat la neu d’una qualitat impressionant. Ah, super-Tossut ha fet tota l’excursió com un campió!

Xavi, Pep, Lola, Jordi, Toni (telemark), Montse, Carles i super-Tossut

Greg Van Hoof ha dit...

Waooww. Ya hay mucha nieve en en Val d'Aran. Nosotros fuimos a la Masella para hacer subidas y aún no se puede bajar fuera de pista. A la proxima me apunto con vosotros. Un abrazo ;-)

com sempre, unes fotos precioses.....i es veu un pirineu ben blanc!!