3 de maig 2008

Turbón 2492m - 27/04/2008

La Rosa S. s'està barallant amb el blogger i el blog, i mentres no ho arregla m'ha demanat que publiqui la seva piulada ;)

Veient el Cotiella radiant, pensem que el Turbó també ha d'estar bé de neu, i que pot ser una de les poques oportunitats que hi han de fer-lo amb esquís. A això s'afegeix la casualitat de que en aquesta ocasió coincidim tres bones amigues: la Carme, la Marta i jo mateixa.

Vía Castejón de Sos-Coll de Fades-La Muria, deixem el cotxe a la cruïlla de pistes de El Llano (1400 m). Caminem 3 minuts per la pista amunt, i en un marcat gir cap a l'esquerra deixem la pista i prenen un camí que surt a la dreta en lleugera baixada. Al cap d'uns minuts en un punt on hi ha una fita a l'esquerra, prenem un corriol que cal seguir amb molta atenció degut a la vegetació. Més endevant es converteix en un camí empedrat per a cavalls, que en porte al port de la Muria (1615m. Aquí cal arribar fins a un punt on hi ha una pilona del MOPU per girar a l'esquerra i pujar per l' àplia lloma del Tossal dels Llaners. A la cota 1840m fem un flanqueig en descens per accedir a la coma de S. Adrián. Al fons d'aquesta vall que apareix davant nostra blanca i sorprenent, ens calcem els esquís. Ja només cal seguir el llit d'aquesta vall tranquil·la i recòndita. A la seva capçalera tenim a la dreta el cim del Turbó, al que s'arriva amb els esquís als peus.

Fotos i riures dalt del cim. Estem contentes d'haver vingut a un lloc diferent i no ens sap greu la patejada amb els esquís a costes.

Descens pel fons de la vall per aprofitar al máxim la neu.

Nivell de dificultat: *

Més informació llibre "Pirineos en esquís" de Enric Faura i Jordi Longàs.
Salut i bones traces i a aprofitar la temporada fins al final!