3 de maig 2008

Pic d'Alba 3118m - 3/05/2008

+/- 1400m; PD+, ***, S2-S3; 4-5h pujada, 1 de baixada; GPS wikiloc; Carme S. i Jaume J.
Punt d'inici: aparcament 300m abans de Llanos de l'Hospital.
Neu: a 1800m a cares N (de matinada hem caminat 15' i a la tornada hem arribat fins davant dels Llanos aprofitant uns tubs). Dura en tota la pujada (bon regel), i dura-primavera a la baixada fins als 2000m (descens a les 11:30h); molt pastosa després.

Sembla que tothom està de pont, però ahir al vespre parlo amb la Carme i s'obre la possibilitat de fer una escapadeta a les Maladetes. Dit i fet! Pujo cap a a Sesue (gràcies de nou Carme!) i avui matinem per fer una esquiada de primavera.

A quarts de 7, després de caminar 15' calcem esquís.

Objectiu complert! i ara cap a on anem?

No tardem ni 30 segons a posar-nos d'acord: el Pic d'Alba sembla prou directe, interessant i lluny de les multituds de la Renclusa. Així que de seguida deixem la pista i per un camí indefinit anem a buscar el marcat tub que baixa entre la Tuqueta Blanca i el Pic de Paderna. El superem amb ganivetes sense problemes i continuem en direcció S per comes i pales sota la cresta de la Tuca Blanca fins a situar-nos sota el Pic d'Alba.

Una rampa diagonal característica, que s'acanala (15m), puja fins la cresta al N del pic. Aquest pas avui és totalment cobert de neu i no té cap dificultat (grampons). Des d'aquí cal anar a buscar una pala de 50m que puja per la cara NO, de manera molt estètica i amb un pendent "agraït". Dalt de la pala cal grimpar una aresta horitzontal, un pèl més complicada que el pas de Mahoma: "poliki, poliki" (poc a poc, poc a poc... diuen dos bascos que ens segueixen). Grans vistes, fotos, petons i abraçades!

Som dels primers a baixar (quarts de 12) i trobem la neu primavera al punt.