31 de gen. 2022

Tuc deth Pòrt de Vielha (2605 m)

Sortim de la boca nord del túnel de Vielha en un matí fred i comencem a caminar amb els esquis al coll. Passats 20 minuts ens els calcem i seguim pel GR-211 fins a la cabana deth Pontet, on trobem gent que hi ha passat la nit. La llum no entra en aquesta vall ombrívola, el sol encara tardarà unes quantes hores a escalfar-nos. Creuem el pont i tracem en direcció sud per la dreta de l’Arriu de Fontfreda sempre pel fons de vall. No hem de seguir la ruta del camí d’estiu que va pel GR. Girem en direcció sud-oest i posem ganivetes per superar el tram dret que hi ha abans del llac de Fontfreda.

La neu està dura i trobem alguna placa de gel. Seguim fent traça cap al coll fugint de l’ombra i gaudint de les vistes espectaculars en aquesta vall tan alpina. Arribem al coll i seguim amb els esquis als peus fins on s’acaba la neu. Pugem els últims 100 metres a peu fins al cim. Descens amb neu de totes maneres, sobretot dura i pols reciclada. Tot un exercici de tècnica. Que nevi, que ja convé!

30/1/2022

5h

+1200 m

S3

Josep i Marc

M'agrada molt!!! Crec que no hi he estat mai i és un imprescindible. Enhorabona per aquest cap de setmana tan ben aprofitat! Bentornats, espero que amb molt bones sensacions!!!

Bon cim !!

Aquest cim em recorda una sortida dels meus inicis,la neu estava podrida i vaig fer un munt de voltes maria de baixada. Més dur que tornar a casa amb la papa després d'una nit dd farra...