25 de gen. 2022

Mortiers 2.605, diumenge 23/01/2022

Circular amb sortida de Formigueres i tornada per la Vall de Galba

Decisió “express” del mateix dissabte amb un company de Cervera què té ganes de sortida d’esquí de muntanya. L’endemà podem els dos, farà bon temps i no es preveu més neu a curt termini així que, per què esperar més?

Li proposo anar al Capcir doncs és una zona amb un microclima que conserva molt bé la neu a part que he llegit ressenyes recents que parlen de bones condicions.

Tot plegat que la Mercè, que volta per la zona, també s’hi apunta.

Sortim de l’estació de Formigueres. No aconsegueixo convèncer-los de foquejar des del cotxe -  diuen que ja serà prou llarga la sortida – i agafem el forfait de randonée (8€) per pujar al capdamunt de l’estació.

Seguim després cap a la serra de Mauri amb bones condicions encara que cal anar sortejant algunes clapes de gel. Aviat veurem el nostre objectiu juntament amb els Perics, i el Pic de la Muntanyeta que sempre l’acompanyen.

Treiem pells per baixar cap els estanys de Camporells per després encarar la remuntada al Mortiers per la vessant que mira al Coll de l’Home Mort buscant la neu cara sud i evitant les plaques de gel que hi ha a les planes de la ruta més directa. En cap moment hem de posar ganivetes i arribem al cim.

Bones vistes en un dia espectacular (només al cim hi venta una mica). Fins i tot veiem la Pica d’Estats i també la majestuosa Dent d’Orlu.
La baixada per Peira Escrita amb més de 800 metres de neu esquiable està en molt bones condicions: pales amples que anem enllaçant amb el punt just de duresa de la neu que ens fa fer-ho tot ben fàcil.

Uns metres abans de la cabana de la Llaça de la Llosa, la baixada es converteix en excursió amb esquís i ens toca flanquejar, passar el riu, remar, esquivar arbres ... i coses vàries.

Passem una segona cabana, la de la Jaceta i poc després tornem a posar pells per arribar novament a l’estació.

Malgrat “l’espineta” de no començar des del cotxe, ens surten +650m -1200m, 16,5kms, 4 canvis de pells i una molt bona sortida.

Eduard F., Mercè B. i  Núria P.

Enhorabona, Núria i companyia, per la sortida