9 de des. 2021

Puríssima 2021 per Saint Lary Soulan

Sortim dissabte 4 de Barcelona, paradeta a fer el cafè a L'Aínsa i arribem a l'aparcament de Val Louron al migdia. Fem una primera foquejada de la temporada per l'entorn de les pistes tancades. Meteo poc clara, en algun moment s'obre però arriba un moment que la boira no ens deixa gaire marge de maniobra. Fem la baixada com podem, contents de les primeres sensacions de la temporada! A l'aparcament ens esperen l'Edu i la Marta amb un bon plat de pasta al pesto...irresistible! Ells han fet la foquejada més aviat....fent un recorregut similar però arribant més amunt.

Anem a Saint Lary Soulan a instal·lar-nos al miniapartament. Quan ja ho tenim tot a lloc i volia entrar a la dutxa.....no hi ha aigua! La solució acaba passant per fer un canvi d'apartament a una ubicació menys elevada. Coses que passen quan arriba tant turisme de cop.

Diumenge 5 és el dia de la gran nevada que tots esperàvem. Ens fa molta il·lusió veure com va canviant el paisatge i es va acumulant neu i més neu. És un dia de relax.....anem a Balnea! Val molt la pena. A la tarda fem la volta al llac de Génos, enmig de la boira.

Dilluns 6 fem excursió prop de Saint Lary Soulan. Sortim de Vignec i ens endinsem pel bosc retallant una pista que porta a les Granges de Lias, un llogarret ben especial. Continuem remuntant obrint traça pel bosc fins que arribem al Pla d'Adet. Aquí uns anem a fer el volt per veure l'entorn de les pistes d'esquí i altres recuperen forces fent una cervesa :) La baixada la fem pràcticament per on hem pujat i ens ho passem molt bé amb tanta neu pel mig del bosc. Està un pèl humida i costa una mica baixar per on no hi ha traça. Arribem ben contents als cotxes. Ho celebrem fent un bon sopar tots plegats al miniapartament....ressopó amb FITAAAA!

Dimarts 7 decidim anar a l'estació d'esquí de Peyragudes (recordeu la pregunta sobre el 007!) En general, les 3 estacions obertes estan a mig gas, per la gran nevada que va caure diumenge i que ha deixat la muntanya amb un perill d'allaus relativament elevat. La neu cada vegada està més humida i es veuen moltes purgues recents. A Peyragudes podem fer un bon dia de baixar, baixar i baixar.....alguns no ens cansem mai :) Poques pistes obertes però poca gent. Vistes molt boniques, tot i que fa un dia prou desagradable de fred i ventet. A la tarda torna a emmarronar-se. Tornem a sopar junts i gaudim d'una nova vetllada.

Dimecres 8, veient que la muntanya no està en les millors condicions, decidim marxar de bon matí cap a casa. Tenim sort! Obren el túnel de Bielsa a les 11, que ha estat tancat tots aquests dies per perill d'allaus. Fem parada obligada a L'Aínsa, a visitar el poble i a premiar-nos de nou a la pastelería Joakyn. L'apunto a cegesquigourmand per simpatia i amistat comuna :)

Recordatori per mi: quan reservi allotjament....cal que sàpiga que Saint Lary no és el mateix que Saint Lary Soulan! Sort que ha acabat bé i ens han tornat els diners....hehehe