26 d’abr. 2021

Escapada Andorrana - Pic Alt del Cubil i Pic Negre d'Envalira 24-25/04/2021

Dissabte 24 - Pic Alt del Cubil (2.833m)

Sortim d'horeta el dissabte per aprofitar la finestra de bon temps que donen fins diumenge al matí, i ens anem cap Andorra, no hi han gaires mes opcions (ara que han cancel·lat la competició internacional de raquetes...).

Aparquem a la Les Bordes d'Envalira i calcem esquís just a l'inici de la pista del Pla de les Pedres (1.960m).

Ràpidament agafem alçada per les pistes sempre deixant el Sector Soldeu a la nostre dreta i veient sempre el nostre objectiu just al davant.

Anem voltejant el cim fins al coll que ens permet saltar de vessant per fer l'ascensió des de la Vall de Cortals.  Descansem i recuperem forces menjant-nos un pa de Sant Jordi just abans de passar la zona de la tartera que ens portarà fins al fons de la vall.

L'ascensió pel fons de la vall ens permet fer una fàcil ascensió fins al coll acompanyats de les vistes del Pessons.

Els darrers 100m ens obliguen a fer cim sense esquís.

Un gran baixada amb neu primavera per  la vall de Cortals.

Remuntem amb els esquís a l'esquena fins a la collada d'Enradort per recuperar la baixada de la Vall de Solanelles.

I aquí només ens queda fer el descens per les pistes tancades fins al Pla de les Pedres.

Diumenge 25 - Pic Negre d'Envalira (2.821m)

La previsió es cel tapat amb entrada d'un front a mig matí però això no ens fa desistir de la nostre intenció i a les 9 ja estem pujant per les pistes des de Pas de la Casa.

Des del principi ja veiem el Pic Negre d'Envalira que ens espera, amb un cel cobert que deixa entreveure una mica el sol.

Quan passem el coll dels Isards el vent ens espera fort i ja es veu que el front s'aproxima.

El front entre sense pausa i ens fa baixar sense temps de fotografies de la baixada... dient que ja s'acaba la temporada però a la vegada ... amb ganes d'allargar-la!

Bones Traces!!!

Visi, Ricard i Agus

Em temo que quedem pocs amb ganes d'allargar-la... Ben trobades les excursions!

Caram!!!! no pareu!!!! enhorabona!!!!!