3 de des. 2020

Primera sortida de la temporada. Treient rovell.

Sortida entre setmana degut a les restriccions imposades per la COVID-19 i marcada per una tramuntana de collons (ratxa màxima de 62km/h a l'estació automàtica), baixes temperatures (entre -9 i -8 graus) i sempre amb el núvol del torb sobre els nostres caps. Arribem a l'estació a 2150m, fa un vent brutal i pensem que no és dia per fer cim que n'hi haurà prou traient el rovell dels esquis, agafem el cotxe i baixem al telecadira de baix a 2000 m on estarem més arrecerats. Enfilem doncs cap el Coll de la Marrana, deixant els refugis a mà dreta i a pocs metres del coll traiem pells veient la cara morada, suposem que pel fred, d'un agosarat que venia de més amunt.

Passem a nivell de l'estació i fem un intent d'encigalada pujant pel tub que mena a la portella de Mantet. Intent avortat degut a la manca de professionalitat dels components de l'equip (hi ha previst algun curset monogràfic d'encigalades?)  Hi ha neu suficient per a pujar, si hom està disposat a enfonsar-se a cada passa, però al reposar directament a terra, no és esquiable.

Tornem, doncs, a l'estació i fem la darrera pujada fins a trobar la pista que ens portarà cap al cotxe.

En total 10km i 900 m de desnivell positiu, no ha estat la millor sortida de les nostres vides però hem pogut gaudir d'un dia a la muntanya amb bona companyia.

Mikel, Pep lluís i Jaume S.

Estat de la neu

Els gruixos són prou bons per esquiar sense problemes, 45 cm segons l'estació automàtica però la sensació és que eren més, segurament ajudats a molts punts per la neu transportada pel vent. Plaques de vent per tot arreu, més aviat tota la muntanya era una placa de vent. Al tub de la Vall del Portell de Mantet no era esquiable, ple de bonys i salts (roques) i en algun punt aigua del torrent, cal gruixos més grans perquè sigui esquiable. Als trams que vam fer per pista, especialment l'últim tram de la pista que va a parar al telecadira de baix, força glaçat, el que ens va permetre practicar descens en neu glaçada.

Felicitats per l'inauguració de temporada!! Gràcies per passar el parte!

Molt bé, inici ventat però inici !!

pep lluís (ropits) ha dit...

Gràcies Ricard i Mercé!

Com a mínim us heu ventilat! Enhorabona per l'inici de temporada:)