11 d’abr. 2016

Circular al Tarbesou des d'Ascou-Pailhères

Aprofitant la neu abundant a la zona i el tancament de l'estació d'esquí. +1200m F/S3

Deixem els cotxes a l'aparcament de l'estació d'Ascou-Pailhères 1500m i remuntem per les pistes fins a trobar el telesquí de Mounégou que seguim fins a la meitat del recorregut, després en direcció sud fins a la carena del Tarbesou cota 2170m. Seguim l'ampla llomada fins el cim sense dificultats. Ens sorprèn el fort vent de sud, que fa impossible estar-se al cim i que fa desistir pujar als altres grups que venen darrera.

Fem el descens per les pales est que baixen la vall que porta fins a l'estació de Mijanes, amb una neu força esquiable, a la cota 1950m tornem a posar pells i pugem en direcció nord fins al pic de Mounégou 2060m, de fet es tracta de l'extrem nord est de la carena del Tarbesou.

Des del pic de Mounégou baixem cap al coll de Pailheres 1920m, aprofitant el pendent del primer tram que gaudir novament de la neu (ja més primavera) que encara es deixa esquiar.

Al coll tornem a posar pells i ens dirigim cap al nord est per pujar al Serrat des Chevres 2056 pel Pas du Loup. Des del cim baixem seguint l'ampla carena que, cada cop més dreta, baixa fins a trobar el fons de la vall i el telesquí de Mounégo. La neu ja és primavera i fonda.

Ha estat un itinerari divertit que ens ha permès localitzar noves propostes per al futur.

Bones traces !!

Toni G, Xavi A, Koki G, Andrea dM i Ricard M

Explorant... m'agrada!

Encara queda neu al Tarbesou!
Sempre bones propostes, felicitats!

Carai, cuanta neu encara pel Tarbesou!! Bona circular, felicitats!

sí, renoi! la caloreta d'aquesta setmana farà feina!!! enhorabona per la ruta!!!

Andrea o zenéize ha dit...

itinerari molt agradable amb molt bona companyia. la primera part del descens neu sorprenentment bona. Pero quin vent al cim!!